Modernizace frekventované železniční trati z Plzně přes Domažlice na státní hranici s Německem odstartuje už v polovině letošního roku. Práce potrvají dva roky. Výsledkem bude nejen zvýšení traťové rychlosti na 100 km/h a elektrizace trati, ale také instalace evropského zabezpečovače ETCS.
Modernizace trati z Plzně do Domažlic zrychlí vlaky, první bude úsek do Nýřan
Modernizace frekventované železniční trati z Plzně přes Domažlice na státní hranici s Německem odstartuje už v polovině letošního roku. Práce potrvají dva roky. Výsledkem bude nejen zvýšení traťové rychlosti na 100 km/h a elektrizace trati, ale také instalace evropského zabezpečovače ETCS.
Rekonstrukcí projde úsek o celkové délce 12,3 kilometru. „Zlepší se zejména cestování v příměstských vlacích, které zrychlí až na 100 km/h. Cestující ocení pohodlnější nástup a výstup ve stanicích Vejprnice a Nýřany a na zastávce Tlučná, příchod k vlakům bude bezbariérový. V rámci stavby také vznikne základ pro navazující dvoukolejnou trať Plzeň – Stod s rychlostí 200 km/h,“ informoval Dušan Gavenda ze Správy železnic.
Vyšší bezpečnost provozu zajistí nejen evropský zabezpečovací systém ETCS, ale i zrušení jednoho přejezdu a jednoho přechodu, které nahradí podchody. Zlepší se rovněž obsluha kontejnerového terminálu v Nýřanech, prodloužení stanic pak umožní provoz nákladních vlaků o délce 740 metrů.
Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 5,5 miliardy korun, spolufinancována bude z Nástroje Evropské unie pro propojení Evropy (CEF) pro programové období 2021–2027.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.