Počasí dnes2 °C, zítra1 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Plzeň počítá s rozvojem veřejných nabíjecích stanic na elektromobily

Podle prognóz bude už během příštího roku v západočeské metropoli dvojnásobný počet elektromobilů než dnes a čísla pouze porostou. Město musí řešit, aby byla dostatečná síť nabíjecích stanic. Plzeňští zastupitelé už schválili dlouhodobou koncepci veřejné infrastruktury právě pro auta na elektrický pohon.

Plzeňský registr řidičů zatím na území Plzně eviduje přibližně pětistovku elektrických vozidel. „Podle prognóz se už během příštího roku oproti roku 2023 zdvojnásobí počet elektromobilů a do roku 2030 by měl být dokonce desetkrát vyšší. Koncepce, kterou jsme právě schválili, nastavuje jasný rámec budování a provozování dobíjecí infrastruktury pro elektromobilitu, jejíž rozvoj chce město Plzeň podporovat,“ uvedl radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání Daniel Kůs (Piráti).

Podle Kůse by až 80 procent veřejných nabíjecích stanic mělo být komerčních a zbývajících 20 procent by mělo vybudovat a zřizovat město Plzeň jako veřejnou službu pro své občany. Přijatá koncepce zahrnuje deset zásad, kterými by se mělo město řídit.

Město brázdí nový kloubový elektrobus, cestující ho potkají na lince 24 a 30

S ohledem na blížící se povinnost nahrazení dieselových autobusů bezemisními vozy začaly plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) s testováním nejnovějších elektrobusů. Aktuálně mohou cestující potkat kloubový Mercedes-Benz eCitaro G. Do konce...

„Především by role města měla být doplňková a nabíjecí infrastrukturu zřizovat jen ve veřejném zájmu, tam, kde budou chybět komerční stanice. Při jejím zřizování a provozování je třeba využívat potenciál městských společností a třeba také Plzeňské a Virtuální karty, které mohou sloužit jako identifikační platforma pro řidiče,“ vysvětlil Kůs některé ze zásad.

Koncepce zároveň vybírá vhodné typy nabíjecích stanic pro jednotlivé lokality. Liší se podle délky nabíjení. Ty nejpomalejší jsou nejlevnější na pořízení a také na údržbu. Pořízení stanice s ultrarychlým nabíjení okolo 15 minut pak stojí až dva miliony korun a dražší je logicky i jejich údržba. „Mezi těmito dvěma typy pak jsou stanice s nabitím, které trvá hodinu nebo třicet minut. Koncepce řeší, kam jednotlivé typy stanic umístit. Ty pomalé jsou vhodné například pro parkoviště P+R na okraji města či pro volnočasové areály, středně rychlé pro parkoviště u restaurací nebo obchodních center, ultrarychlé stanice pak patří na tranzitní trasy,“ upřesnil radní.

Pro budování dobíjecích stanic na plzeňských sídlištích navrhuje studie využití stávajících výměníkových stanic, které by mohly dostat fotovoltaické systémy i bateriové úložiště.

Ohodnoť článek

Foto Martin Pecuch

Štítky alektromobilita, elektroauta, elektromobily, elektroautomobil, elektrický pohon, koncepce

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Plzeň počítá s rozvojem veřejných nabíjecích stanic na elektromobily  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.