A je to tady zase. Pod nechvalně proslulou klatovskou gilotinu se opět nevešel jeden kamion se zahraniční registrační značkou. Nehoda se stala v pátek ráno v ulici 5. května na výjezdu ve směru z města. Vozidlo si o hranu železničního mostu povolenou výškou 3,7 metru zdemolovalo část nákladního prostoru návěsu.
„Mostní konstrukci bylo třeba zkontrolovat zda není poškozena a proto byl na místo povolán odborný technik. Na trati byl provoz zastaven, než byl most zkontrolován. Nehoda bez zranění a bez úniku provozních kapalin. Ještě během dopoledne se podařilo obnovit provoz na železniční trati,“ uvedl k ranní nehodě mluvčí hasičů Michal Holeček.
„Osmadvacetiletý řidič nákladního vozidla zřejmě nerespektoval dopravní značení o maximální povolené výšce a zavadil o mostní konstrukci. Provedená dechová zkouška byla negativní a nehoda se obešla bez zranění. Nedošlo k poškození viaduktu. V současné době je vozovka již plně průjezdná,“ potvrdila vzápětí i policejní mluvčí Barbora Šmaterová.
Pod klatovským železničním mostem v ulici 5. května už neslavně ukončilo jízdu několik desítek kamionů. Letos v lednu bohužel při jiné podobné nehodě kamionu na místě zahynul spolujezdec z osobního automobilu, kterého zasáhly stržené trosky z návěsu. Ty dopadly na projíždějící vozidlo. Šedesátiletý chorvatský řidič kamionu, který tragickou nehodu způsobil, byl obviněn z přečinu usmrcení z nedbalosti a z přečinu ublížení na zdraví z nedbalosti. Za způsobenou nehodu mu hrozí v případě prokázání viny až šestileté vězení. Podle dosud zjištěných informací přehlédl dopravní značku, která vyznačuje výšku viaduktu a pod tento vjel poměrně vysokou rychlostí.
Že je železniční viadukt v ulici 5. května na frekventované silnici I/27 velmi nebezpečným místem, potvrdil v minulosti i klatovský starosta Rudolf Salvetr (ODS). Uvedl, že nejčastěji tam v důsledku hrubé nekázně bourají zahraniční řidiči kamionů. Dodal, že viadukt je dobře označený z obou směrů, včetně včasné navigace na objížďku. Město má v tomto případě svázané ruce. Komunikaci má na starosti Ředitelství silnic a dálnic, most zase patří Správě železnic. Ředitelství silnic a dálnic spoléhá na nový obchvat, který vyvede veškerý tranzit z Klatov a hotový bude letos do konce roku. Správa železnic zase plánuje změnit výšku viaduktu, a to už v příštím roce.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.