Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Městu se nedaří najít nového provozovatele služby sdílených kol, slevilo proto z některých požadavků

Nového provozovatele služby sdílených kol v Plzni se zatím nedaří najít. V prvním kole žádná přihlášená firma nesplnila požadavky města. Na portálu pro zadávání veřejných zakázek byla proto zveřejněna nová a upravená výzva k přihláškám do výběrového řízení.

„V předchozím prvním kole se žádná z přihlášených firem nevešla do požadovaného finančního limitu, proto jsme požadavky na rozsah služby upravili. Ustoupili jsme v požadavku pokrýt službou celé území města, nově požadujeme jako minimum území čtyř velkých plzeňských obvodů,“ vysvětlil Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora pro oblast dopravy.

Město naopak neustoupilo v požadavku na povinný staniční systém, kdy všechna kola je nutno odkládat na předem určených místech, nikoli volně a kdekoli. „Dalším požadavkem je, aby se mechanická kola vypůjčovala zdarma na 15 minut a elektrokola na 10 minut. Elekrokoloběžky chceme jen v minimálním počtu jako zcela okrajovou doplňkovou službu a za velmi přísných podmínek,“ zdůraznil náměstek Tolar.

Předmětem veřejné zakázky je zajištění služby spočívající v provozování systému sdílení jízdních kol, tzv. bikesharingu. Cílem služby je nabízet alternativní způsob dopravování se po městě Plzni. Mikromobilita v podobě sdílených mechanických, případně elektrických kol se zadavateli jeví jako možné řešení, jak se rychle přemisťovat v nejvytíženějších částech města, a to bez dalšího výrazného zvýšení zátěže na dopravní infrastrukturu. Poskytovatel této služby by měl především zajistit jak její řádné zprovoznění, tak následný servis spojený s jejím provozem. Zájemci o poskytování služby se mohou hlásit až do konce srpna.

Původně město plánovalo, že nový provozovatel začne fungovat už od července letošního roku. V Plzni by podle studie mikromobility mohlo být 400 klasických jízdních kol, 200 elektrokol a 100 elektrokoloběžek. Město bude každoročně finančně podporovat pouze klasická, tedy mechanická kola. Vybraný provozovatel by měl od města dostávat na službu 2,5 milionu korun na rok. Město bude dotovat skutečný počet jízd a podpoří jen jednoho provozovatele.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Richard Beneš

Štítky bikesharing, sdílená kola, výběrové řízení, provozovatel sdílených kol, Aleš Tolar

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Městu se nedaří najít nového provozovatele služby sdílených kol, slevilo proto z některých požadavků  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.