Už teď dopravu v Plzni značně komplikuje celá řada uzavírek souvisejících s opravami ulic a dalšími silničními stavbami. Motoristé trpce vtipkují o tom, že každý den při jízdě městem hrají napínavou únikovou hru. Vedení Plzně teď vyjádřilo nesouhlas s další rekonstrukcí významné komunikace u Makra, kterou chce ještě o prázdninách realizovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Naposledy v Plzni doprava dramaticky kolabovala v pondělí poblíž místa plánovaných oprav.
Státní organizace ŘSD oznámila, že v termínu od 30. července do 6. září 2024 má v plánu částečnou uzavírku silnice I/26 v úseku od okružní křižovatky Makro ve směru na Sulkov až po čerpací stanici MOL. Plánuje opravit komunikaci v obou směrech pokládkou nového asfaltového mikrokoberce a pro práci chce postupně uzavírat vždy jeden jízdní pruh. Část prací na úseku začala již v týdnu. V pondělí se u příjezdu do Plzně tvořily zácpy a nekonečné kolony. Naštvaní řidiči tam stáli v horku desítky minut. Svoji nespokojenost pak dali najevo drsnými komentáři na sociálních sítích.
„Vnímáme složitou dopravní situaci v Plzni a nechceme ji řidičům ještě více komplikovat. Proto jsme po domluvě s náměstkem pro oblast dopravy dali negativní stanovisko na akci ŘSD, která by řidiče společně s již platnými uzavírkami a omezeními výrazně potrápila. Pevně věřím, že ŘSD bude náš postoj vnímat a vyjde nám vstříc,“ uvedl primátor města Plzně Roman Zarzycký (ANO).
„Důvodem nesouhlasu je skutečnost, že výše uvedená oprava vozovky nebyla Ředitelstvím silnic a dálnic ČR městu Plzeň předem avizována. Nemohla tak být zahrnuta do dlouhodobého plánu a koordinace dopravně-inženýrských opatření ve městě. V daném termínu již na území města probíhá velký počet jiných předem naplánovaných stavebních prací a rekonstrukcí, včetně silnic I. třídy. Omezení probíhají i na dálnici D5 a právě sulkovský přivaděč je stanovenou objízdnou trasou. Město Plzeň nechce zhoršit již tak složitou dopravní situaci další předem neavizovanou částečnou uzavírkou tak významné komunikace,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar (STAN).
Pokud by ŘSD rozjelo další uvedenou opravu, dopady by to mohly být citelné pro plynulost automobilové dopravy. Mohl by nastat kolaps MHD a linek veřejné dopravy ve městě i v širším okolí.
Podle Romana Zarzyckého by pomohla i lepší komunikace mezi jednotlivými subjekty. „Bylo dobrým zvykem, že nás ŘSD za minulého vedení informovalo i o akcích, u kterých takovou povinnost neměla. Výrazně by nám pomohlo, kdyby se k tomu nyní státní podnik vrátil a nedozvídali bychom se o kolabující dopravě ze sociálních sítí a médií nebo přímo z automobilu,“ dodal primátor. Vyjádření ŘSD zjišťujeme.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.