Elektrické vlaky budou nově jezdit na železniční trati Klatovy – Železná Ruda a zrychlí se tak cestování. Umožní to výstavba trolejového vedení hned na několika tratích, kterou připravuje Správa železnic. Další úseky jsou Kralupy nad Vltavou – Kladno, Jeneč - Středokluky a Zdice – Písek. Samotné zahájení prací se předpokládá v roce 2027.
„Elektrizace 49 kilometrů dlouhého úseku Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín umožní prodloužení přímých vlaků z Plzně až na státní hranici s Německem. Tím odpadne nutnost přestupu nebo výměny lokomotiv v Klatovech. Zkrátí se tak doba cestování do populárních šumavských středisek. Vlastní realizace prací se předpokládá v letech 2027 až 2029, celkové náklady dosahují výše 1,5 miliardy korun,“ informoval Dušan Gavenda, mluvčí Správy železnic.
Prostá elektrizace podle mluvčího Gavendy spočívá v doplnění trakčních sloupů, natažení troleje a výstavbě pouze zařízení nezbytných pro provoz elektrických vlaků. Nezahrnuje finančně náročné úpravy tratí, které by vyžadovaly dlouhou přípravu, posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA) a mnohdy složité projednávání přípravných dokumentací. Výstavba trolejového vedení přitom umožní zavedení tišších a ekologičtějších elektrických vlaků na delších trasách.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.