Zhruba šestikilometrový úsek stezky vede z okrajové plzeňské části Bukovec do Chrástu. Unikátní je projekt především v tom, že trasa vede na tělese bývalé železniční trati z Plzně do Prahy. Stezka navazuje na okolní komunikace a je na ní řada odpočívek s lavičkami a stoly. Akce vyšla na 36 milionů korun a investorem byl Plzeňský kraj. Na stezku chce navázat město, které aktuálně připravuje návaznou trasu, jež povede na Doubravku.
Nový úsek stezky vede na bývalém železničním tělese nyní již opuštěné železniční trati č. 170 Praha – Plzeň. Cyklostezka se napojuje na okolní komunikace a jsou na ní odpočívky s lavičkami a stoly. Cesta k realizaci ale vůbec nebyla jednoduchá.
„Jednání se Správou železnic nebyla jednoduchá. Řešilo se, co s kolejemi, kdo si je vezme, kdo je zaplatí a podobně. Laicky a stavebně to vypadalo jako jednoduchá stavba, ale právně to bylo takříkajíc na dlouhé lokte. Proto jsem rád, že se nám to podařilo vybojovat a že se podaří propojit cyklostezku až do Plzně a do Štruncových sadů, kde se cyklostezky setkávají,“ uvedl hejtman Plzeňského kraje Rudolf Špoták (Piráti).
„Stalo se tak po zhruba třech letech dlouhých jednání, kdy jsme nakonec docílili bezúplatného převodu pozemků a vlastního železničního tělesa od Správy železnic na Plzeňský kraj. Nakonec o něm k jeho složitosti a výši finančních nároků musela rozhodnout česká vláda,“ upřesnil náročnou přípravu náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN).
Povrch cyklostezky je asfaltový s šířkou 3,5 metru. „Z hlediska směrového a výškového vedení je společná stezka vhodná i pro méně zdatné cyklisty a pro využití rodin s dětmi. Důležitá je tím, že má částečně městský charakter, vede do obce Chrást a dále až směrem na Radnice jako mezinárodní cyklostezka CT 3. Takže se v ní kombinuje městský charakter, rekreační funkce a zároveň je hlavní dopravní páteřní cyklostezkou do oblasti Radnicka,“ zdůraznil náměstek s tím, že právě tuto oblast Plzeňský kraj dlouhodobě buduje jako středisko cyklistiky.
Úterý, 7. května 2024, 18:01
Na dohled od ejpovického železničního tunelu na okraji Plzně vznikne nové sportovní a relaxační centrum. V takzvaném Psovském údolí bude vyhlídka, občerstvení, pobytová louka i zázemí pro cyklisty a příznivce inline bruslení. Autoři projektu chtějí,...
Na akci kraje chce navázat město Plzeň. „Nyní je hotový 300 metrů dlouhý úsek v Chlumku, který spojuje tuto novou cyklostezku a stávající turistické trasy. Díky tomu mohou cyklisté i pěší lokalitu plně využít,“ uvedl náměstek primátora města Plzně Aleš Tolar (STAN).
Také doplnil, že město v současné době připravuje přestavbu zbývajícího úseku opuštěné trati z Chlumku do Doubravky. Jedná se o část dlouhou 1,4 kilometru. Využít chtějí celou šíři bývalého železničního náspu, kde vznikne smíšená stezka pro cyklisty i pěší a povede už od portálu železničního tunelu.
„Očekáváme, že v nástupu na stezku bude velká koncentrace pěších, in-line bruslařů i cyklistů, proto chceme, aby měl na trati každý svůj prostor. Lidé se mohou těšit ale také na nová odpočinková místa s výhledem do krajiny,“ přiblížil náměstek s tím, že je hotová projekční příprava, aktuálně se koná soutěž na zhotovitele a čeká se na vydání stavebního povolení. „Odhadované náklady jsou kolem 20 milionů korun a pokud vše půjde podle plánu, se stavbou začneme ještě letos,“ dodal Tolar.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Třicet šest milionů korun je pakatel, za který ta legrace jistě stojí. To aby ti cyklisté jezdili tam a zpátky aspoň desetkrát každý den. Že by se ty peníze daly použít na něco užitečnějšího, to nikoho ani napadnout nemůže. Bravo. Ať nám páni radní sdělí, na co se jim peněz nedostává.