Místo vlaků budou v místě bývalé trati č. 170 jezdit lidé na kolech, koloběžkách nebo na bruslích. Vysněný projekt Plzně a Plzeňského kraje se po letech příprav dal konečně do pohybu. Řeč je o asfaltové stezce pro pěší i cyklisty, která propojí Doubravku s Chrástem. Vhodná bude i pro méně zdatné sportovce. Podle náměstka primátora pro oblast dopravy Aleše Tolara (STAN) bude do podzimu hotovo.
„Na téhle věci mi hodně záleží a mám radost, že po letech nejasností a příprav se ledy pohnuly. Jde o společný projekt města Plzně a Plzeňského kraje. Sladili jsme kroky a během uplynulého roku se podařilo v přípravě stavby dohnat zpoždění, které v minulosti město bohužel nabralo. Letos tak bude celý úsek bývalé železniční trati z Doubravky až do Chrástu proměněn na pohodlnou cyklostezku. Nejméně polovina úseku bude hotova do začátku léta, zbytek do podzimu,“ uvedl Aleš Tolar na svých sociálních sítích.
Jde o investici kraje zhruba za 50 milionů korun. Podpoří ji evropský program IROP, město Plzeň se na ní bude také finančně podílet. Cyklotrasa bude dlouhá zhruba osm kilometrů a široká 3,5 metru.
Součástí akce bude vybudování opěrné zdi v Bukovci i oprava všech mostů na trase. Vzniknou také odpočívky s betonovou dlažbou a mobiliářem jako jsou stoly s lavicemi a stojany na kola. „Vybudováno bude i napojení na naučnou stezku Zábělá,“ uvádí Správa údržby silnic Plzeňského kraje.
Na první úsek z Chrástu do Bukovce naváže druhá etapa do Chlumku. Obě dvě zafinancuje kraj. Poslední úsek povede do Plzně, která tuto část také zaplatí,
„S doubraveckým městským obvodem v čele se starostou Tomášem Soukupem se zabýváme i takzvaným Psovským údolím, respektive lokalitou u nástupu na nově budovanou cyklostezku. Už brzy se dozvíte, co přesně se tam chystá a bude to myslím v kombinaci s novou cyklostezkou, stezkou pro in-line a dalšími možnostmi trávení volného času v přírodě rovněž určitě skvělý počin,“ doplnil Tolar.
Po trati mezi Chrástem a zastávkou Plzeň-Doubravka projel poslední vlak na konci roku 2018 po zprovoznění části nového koridoru se čtyřkilometrovým železničním tunelem mezi Ejpovicemi a Plzní, nejdelším v ČR. Kraj chtěl využít jednu kolej pro turistickou drezínu, jaká funguje třeba na jižní Moravě. Jednání se Správou železnic nakonec neuspěla. Správce trati tak odstranil koleje z celého úseku a trať s pozemky převedl bezúplatně na kraj.
zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.