Počasí dnes20 °C, zítra24 °C
Sobota 27. dubna 2024  |  Svátek má Jaroslav
Bez reklam

Obcím i kraji vadí nárůst kamionové dopravy, chtějí prosadit mýtné na dalších silnicích první i druhé třídy

Plzeňský kraj chce spolu s obcemi na trase prosadit mýto na silnici první třídy I/22 z Klatov do Domažlic. Nákladní vozy, které po ní jedou z jihu od Vodňan přes Strakonice a Horažďovice do Německa, platí od loňského července mýtné jen do Klatov, ale odtud do Domažlic už ne. Na 32 kilometrů dlouhém dvouproudém úseku přibývá kamionů.

Kraj by také uvítal zpoplatnění úseků svých silnic druhé třídy, které fungují jako paralelní objízdné trasy pro mýtem zatížené silnice I/27 z Plzně do Klatov a I/20 Plzeň - České Budějovice a I/26 Plzeň - Folmava. Kraj chce, aby bylo mýto zavedeno rovnoměrně, aby se nákladní vozy nepřesouvaly z jedné silnice na druhou, takže je snahou mýto ještě trochu rozšířit, uvedl Čížek.

Kraj by rád zpoplatnil i některé silnice II. třídy

Podle šéfa odboru dopravy Dušana Pakandla chce kraj zpoplatnit úsek Klatovy - Domažlice až po Draženov, odkud už vede na státní hranice zpoplatněná státní silnice I/26, a k tomu ještě některé své silnice druhé třídy, které mohou fungovat jako objízdné trasy.

Plzeňský kraj čekal po zavedení mýtného na silnicích první třídy větší nárůsty dopravy na silnicích druhé třídy. „Obecně ale máme zkušenost, že mýtné až tak rozhodující roli nehraje. Čekali jsme větší zvraty, když se na některé silnici první třídy mýtné zavedlo a někde ne. Ale jeho placení nemá takový vliv. Hlavní je pro dopravce čas, který stráví jízdou," vysvětluje náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN).

Plzeň zakáže od půlky roku 2024 na území celého města parkování vozům nad 12 tun

Zhruba od poloviny příštího roku zakáže Plzeň na území celého města parkování nákladním vozům nad 12 tun, které řidiči v ulicích stále častěji odstavují na povinné přestávky. Město vyčlení plochu pro 100 aut na konci Domažlické třídy, na výjezdu...

V Plzeňském kraji jsou podle něj úseky, kde by obce rády zavedly zákazové značky pro vozidla nad 12 tun. Ale s policií to jde hrozně těžko, řekl Čížek. Dopravní značky, které zakazují průjezd těžkých vozidel, jsou podle Pakandla zatím z Plzně přes Vejprnice do Nýřan, dále z Chotěšova přes Dobřany na Plzeňsku k silnici I/27 na Vysokou, dále na silnici druhé třídy II/605 od Ejpovic až na hranice se Středočeským krajem a dále v Chanovicích na Klatovsku. Aktivitu nechává kraj na obcích, ale podporuje je.

„O tom, jaké silnice by měly být zpoplatněné, dále komunikujeme s ministerstvem dopravy, které připravuje novou soutěž na mýtné od roku 2029," dodal Pakandl. Na silnici Klatovy - Domažlice chce kraj zavést mýto také proto, že tudy jezdí hodně kamionů do Německa přes hraniční přechod Všeruby, který leží na krajské silnici II/184 vedoucí od křižovatky u Kdyně. Obec Všeruby má dlouhodobé problémy s nákladní dopravou. Chtěla omezit tranzit zákazovou značkou, ale domažlický dopravní odbor ji nepovolil.

V Plzeňském kraji platí mýto od ledna 2020 řidiči vozů nad 3,5 tuny jedoucí po silnicích z Plzně na České Budějovice a z Plzně do Domažlic. Od loňského července k nim přibyly úseky z Plzně do Klatov a z Klatov do Horažďovic a dál do jižních Čech.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Dominik Svoboda

Štítky mýtné, placení mýtného, kamionová doprava, nárůst kamionové dopravy

Obcím i kraji vadí nárůst kamionové dopravy, chtějí prosadit mýtné na dalších silnicích první i druhé třídy  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.