Zhruba od poloviny příštího roku zakáže Plzeň na území celého města parkování nákladním vozům nad 12 tun, které řidiči v ulicích stále častěji odstavují na povinné přestávky. Město vyčlení plochu pro 100 aut na konci Domažlické třídy, na výjezdu z Plzně, mezi autosalonem VSP a kruhovým objezdem u Makra.
Další odstavná parkoviště si do června mohou zřídit soukromníci na svých pozemcích. Na všech vjezdech do Plzně budou dopravní značky, které budou informovat řidiče o tom, že na městských plochách nemohou své kamiony odstavit.
"Máme to už předjednané s dopravní policií. Platit by to mělo od poloviny příštího roku," uvedl náměstek primátora Aleš Tolar (STAN). Podle Tolara budou moci nákladní vozy nad 12 tun ve městě zastavovat jen na dobu nakládky nebo vykládky nebo Plzní projíždět. K tomuto kroku se město rozhodlo kvůli tomu, že do sídlišť a okrajových částí jezdí stále více nákladních aut, protože dálniční odpočívadla a plochy u D5 jsou dlouhodobě přeplněné a zajížďka do Plzně není dlouhá.
"Množí se nám stížnosti lidí na dohled od sídlišť, kde je to nejkřiklavější, protože nemají kde zaparkovat svá auta a jeden kamion zabere sedm míst pro osobní vozy. A ráno túrují motory a řidiči, kteří tam spí, dělají nepořádek kolem kamionů, chodí si odskočit, kam mohou," konstatoval náměstek. Navíc vozidla blokují vjezdy do ulic i průmyslových zón.
Vhledem k tomu, že kamion vydělává velké peníze, když jezdí, tak se podle Tolara musí provozovatel postarat o to, aby nestál na veřejném prostoru zadarmo. "Ale aby se mu zajistilo stání někde za úplatu. Dřív to byla podmínka provozování služby - deklarovat, kde kamion bude stát, dnes to firmy dokládat nemusí. A v Plzni tomu chceme předejít," uvedl. Zákaz bude platit na základě dopravního opatření schváleného policií. "Na všech příjezdových komunikacích bude značka, že na území města nesmí stát kamiony nad 12 tun mimo místa k tomu určená. Kromě policie je to předjednané i s odborem dopravy," řekl Tolar.
Policie souhlasila, ale vymínila si, že město musí dát čas ke vzniku náhradních ploch. "Aby se (řidiči) mohli někam přesunout, i když tam to bude za úplatu. Vytipovali jsme jednu městskou plochu, kterou teď pronajímáme, kde řidiči budou mít i zázemí," informoval náměstek. Soukromé subjekty mají navíc podle něj prostor pro to, aby si mohly ještě zřídit parkoviště, kde to uznají za vhodné. Podle něj je po Plzni spousta nevyužitých průmyslových areálů, takže kdo má dnes volnou plochu, teď má signál od města, že si může zřídit komerční parkoviště. "A nemusí mít strach, že nebude využité, protože ve městě bude platit zákaz," dodal. Pokuty se podle Tolara mohou pohybovat až v desítkách tisíc korun. Problém ale může být jejich vymahatelnost u zahraničních řidičů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.