Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Cestujících v autobusech a vlacích v Plzeňském kraji přibylo o 20 procent

Počty cestujících v regionálních autobusech a vlacích v Plzeňském kraji se letos proti předcovidovému roku 2019 zvýšily zhruba o 20 procent. Díky novým nebo modernizovaným vlakům na řadě tratí a všem novým autobusům dopravce Arriva očekává kraj vyšší poptávku po veřejné dopravě také příští rok. Ceny jízdného zůstanou na letošní úrovni, která trvá od roku 2020, kdy kraj zavedl nový koncept dopravy.

"Jsme jedním z mála krajů, který nezdražuje jízdné. Zdražilo pouze město Plzeň, a vzhledem k tomu, že máme integraci, tak je kraj povinen toto zdražení promítnout těm cestujícím, kteří směřují do Plzně, tedy jen ve vnitřní zóně. Ale v ostatních zónách, tedy od první vnější až po nejzazší území Rozvadova, Folmavy a Šumavy, tak tam ke zdražování nedochází," řekl šéf krajského odboru dopravy Dušan Pakandl. Náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN) zdůraznil, že zdražení Plzně o čtyři koruny na jízdenku ale kraj promítl jen částečně a zvýšil cenu ve vnitřní zóně o dvě koruny.

Nárůsty počtu cestujících jsou na různých tratích různé. "Z Plzně na Karlovy Vary to je o sto procent více, ale na lokálních tratích na Domažlicku nebo Tachovsku jezdí lidí málo, nárůst je tam výrazně menší. Ale na většině hlavních tratí je jich o 20 až 30 procent víc. A když se to zprůměruje, tak je to kolem 20 procent," řekl náměstek Pavel Čížek. Kraj bude veřejnou dopravu více propagovat, aby příští rok opět posílila.

Podle Pakandla snení možné přesně určit, zda je větší zájem o vlaky nebo autobusy. "Díky integraci mohou lidé začít cestu vlakem a dokončit ji autobusem. A ti, kteří směřují do Plzně, si nemusí kupovat MHD, protože mají půlhodinu zadarmo v ceně, za niž jezdí do Plzně," řekl.

Na železnici je nejvíce cestujících na tratích Klatovy - Plzeň - Beroun, Plzeň - Horažďovice a Plzeň - Karlovy Vary - Cheb, kde jezdí moderní vlaky RegioPanter. Obsazené jsou hodně také příměstské linky. "Poved (krajská firma organizující dopravu) se je snaží všechny propojovat, nově linky Radnice - Plzeň a Plzeň - Bezdružice, takže všechny vlaky už dnes projíždějí přes Plzeň, každý trochu jinudy, a staví na více zastávkách v Plzni. A lidé se to učí a využívají vlak na cestu po městě," řekl Čížek. Podle něj je to velmi dobře vidět na loni otevřené nové zastávce Plzeň-Slovany, kde je mnohonásobně víc lidí, než kolik jich nastupovalo v dřívější a teď zrušené zastávce Plzeň-Koterov.

Provoz na trati Domažlice - Klatovy - Horažďovice od tohoto měsíce nově zajišťují repasované vlaky RS1 Stadler. Na Plzeňsku a na Šumavě začnou od poloviny příštího roku jezdit nové motorové vlaky od polské firmy PESA.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Arriva Střední Čechy

Štítky doprava, dopravní obslužnost, zdražení dopravy, doprava v kraji, autobusová doprava, cestující

Cestujících v autobusech a vlacích v Plzeňském kraji přibylo o 20 procent  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.