Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Cestujícím začala sloužit nová železniční zastávka Plzeň - Slovany. U konce je modernizace železničního uzlu za 2,2 miliardy

U konce je další etapa modernizace plzeňského železničního uzlu. Hotový je téměř čtyřkilometrový dvoukolejný úsek, který protíná městskou část Slovany. Jeho obnovu zahájila Správa železnic v závěru roku 2020. Cestující nejvíce ocení vybudování zcela nové zastávky Plzeň-Slovany, kterou obsluhují osobní vlaky namísto hůře dostupné stanice v Koterově. Modernizace trati umožní zvýšení rychlosti vlaků z dnešních 100 na 120 km/hod.

Celkovou rekonstrukcí prošel traťový úsek o délce 3,85 kilometru. Na svém severním konci stavba navazovala na už dokončenou modernizaci plzeňského hlavního nádraží. Kromě dvoukolejného mezistaničního úseku se přestavěla také stanice PIzeň-Koterov, v níž byla mimo jiné odstraněna stávající nástupiště. Celková hodnota prací dosáhla 2,2 miliardy korun, z toho Ředitelství silnic a dálnic vynaložilo 869 milionů a statutární město Plzeň 50,6 milionu. Občanům Plzeňská se díky miliardové investici z evropských fondů výrazně zlepší komfort cestování.

„Stanice v Koterově byla hůř dostupná pro cestující. Proto jsme jako náhradu vybudovali zcela novou zastávku na Slovanech, která zlepšila obslužnost okolního území a současně nabídla pohodlnější přestup na MHD. Přístup k vlakům je zde po nové lávce, díky šikmým chodníkům a výtahu se cestující dostanou bezbariérově až na nástupiště. Za tři minuty na hlavním nádraží, to je výborný počin. Mám rád, když železnice poráží všechny ostatní módy (dopravy). A tady se i MHD krásně spojilo se železnicí,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. K dispozici mají spatně pohybliví pasažéři dokonce i výtah, který je vyveze z nástupiště až na horní lávku, odkud se pak dostanou do ulice Sušická.

K investici Správy železnic se připojilo také Ředitelství silnic a dálnic. Díky tomu se mohl v předstihu vybudovat zárodek tunelu pod tratí pro budoucí silnici 1/20, aby se při její stavbě nemusel znovu omezovat provoz vlaků. Město Plzeň pak spolufinancovalo výstavbu lávky pro pěší a cyklisty přes kolejiště v Koterově nedaleko od OC Olympia.

Podle náměstka hejtmana Pavla Čížka (STAN) umožnila nová zastávka úplně předělat jízdní řády autobusů a další dopravy. „Lidé se odtud dostanou velice rychle nejen do Plzně, ale i třeba na Borská pole a na spoustu jiných míst," uvedl. Dodal, že po trati jezdí nové elektrické vlaky, jichž je v Plzeňském kraji celkem 24, a výrazně zvýšily zájem o rychlejší a komfortnější dopravu po železnici. Lidé je využívají nejen na cesty na jih, ale i po Plzni, dodal.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Richard Beneš

Štítky modernizace trati, plzeňský železniční uzel, nová zastávka, zastávka Plzeň - Slovany

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Cestujícím začala sloužit nová železniční zastávka Plzeň - Slovany. U konce je modernizace železničního uzlu za 2,2 miliardy  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.