Stavbaři právě zahájili práce na opravě dvou mostů na mimoúrovňové křižovatce Rondel na začátku Karlovarské třídy. Jde o jeden z nejvytíženějších dopravních úseků ve městě. Stavba za 20 milionů Kč nezpůsobí žádné úplné uzavírky, dopravu jen částečně omezí. Minulé vedení radnice chtělo Rondel zasypat, současná koalice to nevylučuje a stále chystá projekt přestavby křižovatky, hlavně úpravy ulic.
„Oprava je plánovaná tak, aby byl provoz omezen co nejméně. Částečné uzavírky hlavní silnice jsou nicméně nezbytné. Práce budou probíhat po polovinách. Silnice tak zůstane průjezdná alespoň jedním jízdním pruhem. Tramvajový provoz by měl být stavební činností omezen pouze minimálně,“ uvedl Adam Koloušek z Týmu komunikace ŘSD. Opravovaný úsek nebude uzavřený ani jeden den.
V rámci nové plánované koncepce Města Plzně dojde do budoucna k celkové proměně zmíněné křižovatky, během které budou oba mostní objekty zrušeny. „Dokud ale nebude změna podoby křižovatky provedena, musí být zajištěna jejich stabilita. Vzhledem k jejich stávajícímu technickému stavu tak musí projít opravou, která zajistí jejich bezpečnost. Do obou mostů dlouhodobě zatéká. To by do budoucna mohlo nosnou konstrukci výrazně narušit,“ vysvětlil Koloušek.
V rámci stavebních úprav je tak navrženo statické zajištění celkové stability pomocí vyvěšení nosných konstrukcí ocelovými nosníky uloženými přes horní povrch železobetonového monolitického stativa. Zároveň budou provedeny úpravy, které eliminují zatékání vody do spodní stavby.
Náměstek primátora Aleš Tolar (STAN) uvedl koncem května uvedl, že oprava mostů s narušenou statikou naplánovaná dlouhodobě a musela by se teď provést, i kdyby se schválilo zasypání Rondelu. „Možné zasypání jsme nikdy neshodili, projektuje se dál, ale odkládáme realizaci. Platí stále moje stanovisko: nebudeme ho upřednostňovat před dokončením celého východního okruhu a vnitřního průtahu s estakádou," uvedl Aleš Tolar. Město dále investuje do projektu úprav.
„Rondel (přestavbu) připravuje výhradně město, my na tom neděláme. Teď jenom opravíme mosty a budeme čekat, jak se město rozhodne," konstatoval ředitel plzeňské oblasti ŘSD Miroslav Blabol. Podle něj po opravě vydrží mosty z konce 60. let minulého století ještě maximálně deset let.
Začátek čtyřproudové Karlovarské ulice je nyní v zářezu, nad nímž vedou dva mosty kruhového objezdu Rondel, z něhož směřují cesty na Roudnou a dále na Lobzy, Doubravku i na Prahu a také do centra města a na Slovany. Po zasypání zářezu, v němž jezdí kromě aut také tramvaje, tam měla podle záměru minulého vedení radnice vzniknout úrovňová křižovatka se stromy, zastávkami a cyklostezkou. Čtyřletá stavba, jejíž cena byla podle odhadu z roku 2020 asi půl miliardy Kč, měla začít letos.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.