Do konstrukce železničního viaduktu ve Starém Plzenci narazil přívěs nákladního automobilu. Náraz byl tak silný, že ze spodní části viaduktu doslova vyletělo několik kamenných kvádrů. Do toho navíc začal unikat hydraulický olej z poškozeného vozidla. Uvedl to mluvčí hasičů Petr Poncar.
Co přesně se pod viaduktem stalo? „Osmačtyřicetiletý řidič nákladního vozidla s přívěsem při podjíždění železničního viaduktu špatně odhadl boční odstup pravé části přívěsu od pravé stěny viaduktu a došlo ke střetu. Dopravní nehoda se obešla bez zranění. Alkohol u řidiče vyloučila provedená dechová zkouška. Škoda způsobená při nehodě byla vyčíslena na 150 tisíc korun,“ informovala mluvčí policie Dagmar Brožová.
Nejslavnějším a nechvalně proslulým viaduktem v Plzeňském kraji, který si vysloužil přezdívku „Gilotina“ je ovšem ten v Klatovech – Lubech v ulici 5. května na silnici I/27. Na něm v posledních letech ztroskotaly už desítky nákladních automobilů, které se pod něj nevešly, protože nerespektovaly dovolenou výšku 3,7 metru. A to i přes viditelné dopravní značení. Někteří řidiči nákladních vozidel snad nedomýšlejí rizika spojená s průjezdem pod železničním viaduktem, kde je označena výška na projetí. I když znají rozměry vozidla i přívěsu, narazí do mostní konstrukce.
Po nárazu vozidla do železničního mostu nebo a kolejí se zastavuje i železniční doprava. Řidiči si stále neuvědomují, že z vlastní nedbalosti mohou způsobit obecné ohrožení, kdy se jedná o trestný čin. Na místo události jsou přivoláni pracovníci drah, kteří musí zkontrolovat, zda při dopravní nehodě došlo k poškození železniční trati a konstrukce mostu. Způsobené škody pak bývají velmi vysoké.
Nejrizikovějšími místy jsou průjezdy pod viadukty na silnici I/27 v Klatovech-Lubech a v obci Běšiny. Řidiče upozorňuje ve všech směrech dopravní značení na maximální výšku 3,70 m. „Řidiči, přestože znají výšku vozidla, najíždějí do protisměru, ohrožují a omezují tím ostatní účastníky silničního provozu. Evidujeme situace, kdy řidiči najedou pod viadukt, následně o konstrukci zachytí převáženým nákladem, který někdy i shodí na vozovku. Řešíme i případy, kdy někteří ani vozidlo nezastaví a nechají za sebou neprůjezdnou silnici,“ konstatovala mluvčí policie Dana Ladmanová.
Velmi často jde o vozidla přepravující klády. Každá taková nehoda si vyžádá uzavření komunikace v obou směrech, aby řidič s nákladním vozidlem mohl vycouvat, což je častý případ v Klatovech v ulici 5. května. „Při řešení těchto kolizí policisté od řidičů slýchávají několik výmluv, nejčastěji tvrdí, že navigace asi správně nefungovala, řidič nechtěl projíždět delší trasou, nebo se domníval, že místem pomalu projede,“ dodává mluvčí policie.
Další podobné problémy mají často řidiči na silnici I/27 na Klatovsku také v úseku mezi Železnou Rudou a Alžbětínem. „Silnice je tam přemostěna na dvou místech železničními viadukty, řádně označenými dopravními značkami Zákaz vjezdu vozidel, jejichž výška přesahuje vyznačenou mez - 3,80 m. Zde policisté v průběhu posledních let, již řešili několik pádů dřevní kulatiny z přívěsů na komunikaci a řidiči zanechali překážku v provozu bez jakéhokoli opatření,“ upozorňuje mluvčí policie Ladmanová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.