Nové kloubové trolejbusy se 140 místy, na jejichž výrobě se významně podílela plzeňská Škoda Electric, svezly dnes první cestující v rumunské Kluži. Firma dodala kompletní elektrickou výbavu do všech 50 nízkopodlažních vozů, které město objednalo, zajistila finální montáž a testuje vozy na plzeňských silnicích. Novinářům to řekl její obchodní manažer Pavel Kuch. Cenu zakázky nesdělil. Generálním dodavatelem je polský výrobce autobusů Solaris.
"Celá padesátka vozidel pak do Rumunska dorazí v průběhu prosince," řekl projektový manažer Škody Electric Oldřich Husa.
Kluž je čtvrtým největším rumunským městem, žije v něm víc než 320 tisíc obyvatel. Kompletně klimatizované vozy mají podle výrobce velmi nízké provozní náklady, protože jsou vybavené takzvanými superkapacitory pro rychlé pokrytí výpadku elektřiny.
Škoda Electric dodává na rumunský trh další vozy. "Téměř 60 trolejbusů už několik let provozují města Temešvár a Baia Mare, 17 vozů slouží v Galati a příští rok budeme spolupracovat na dodávce dalších 26 vozů pro město Brašov," uvedl Kuch. Firma dodá pro brašovské vozy kompletní elektrovýzbroj a zajistí také finální montáž a odzkoušení všech vozů na silnicích. Na zakázce také kooperuje se Solarisem.
Škoda Electric je největším evropským výrobcem trolejbusů. Za dobu existence této výroby jich dodala na tuzemský i zahraniční trh 14.500. Firma nabízí také několik typů nových bateriových elektrobusů, dále vyrábí trakční pohony a motory pro lokomotivy, tramvaje, elektrické jednotky, metro a důlní vozidla. Zaměstnává 800 lidí, z toho víc než 200 specialistů ve vývoji a konstrukci. Její vozy jezdí ve 30 zemích Evropy, Asie a USA. Loni podnik utržil 3,5 miliardy korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.