čtvrtek 26. listopadu 2020 Artur

S vizuálním smogem chce město Plzeň zatočit pomocí nových manuálů reklamy

K regulaci vizuálního smogu v centrální oblasti města Plzně by měly sloužit nové dokumenty, které připravil Útvar koncepce a rozvoje města Plzně (ÚKRMP). Jde o Manuál reklamy ve veřejném prostoru a Manuál označování provozoven.

Na oba manuály pak navazuje Plán regulace vizuálního smogu, jenž definuje jednotlivá opatření, která by měla reklamu uvést do stavu uvedeného v manuálech. Všechny tři dokumenty schválila Rada města Plzně.

„Reklama do města patří, ale musí mít kultivovanou formu. Měla by být umisťována v regulovaném množství a na adekvátním místě. Manuály radí majitelům provozoven, jak efektivně označovat své provozovny a inzerentům, kam obecně umisťovat reklamu ve veřejném prostoru. Pomáhají zorientovat se v příslušné legislativě a slouží úředníkům jako podklad pro rozhodování v daném území,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).

„Plán regulace vizuálního smogu slouží jako návod pro uplatňování obou manuálů a pro jejich postupné zavádění do praxe. Manuál označování provozoven je závazný pro městský majetek a doporučující pro soukromé objekty. Zároveň ale také navrhuje motivační opatření pro majitele provozoven v centrální oblasti,“ přiblížila ředitelka ÚKRMP Irena Vostracká.

Ředitelka ÚKRMP připomněla, že dokument dále analyzuje současný stav reklamy ve veřejném prostoru a navrhuje postupná opatření regulace. „Regulace reklamy je rozdělena podle časového horizontu na krátkodobou, střednědobou a dlouhodobou. Pro jednotlivé městské organizace jsme specifikovali úkoly, které by měly vést k úspěšnému naplňování obou manuálů,“ doplnila ředitelka.

„Dokumenty jsou připraveny primárně pro centrální oblast města, ale zároveň máme ambice rozšířit v budoucnosti jejich působnost i do ostatních městských částí,“ uvedla architektka Vladimíra Vaníková z Ateliéru veřejného prostoru ÚKRMP. „Důležité je říci, že město Plzeň nechce zakazovat podnikatelům své podnikání propagovat. Chce jim pouze ukázat směr, jak je možné propagovat kvalitně a méně agresivně. Toto je efektivní cesta, jak vytvářet příznivější prostředí pro život ve městě, jak nám ukazují i příklady z ostatních měst,“ upozornila architektka.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Zuzana Duzbabová / ÚKRMP

Štítky vizuální smog, reklama, regulace, Plzeň

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.