S vizuálním smogem chce město Plzeň zatočit pomocí nových manuálů reklamy

Autoři | Foto Zuzana Duzbabová / ÚKRMP

K regulaci vizuálního smogu v centrální oblasti města Plzně by měly sloužit nové dokumenty, které připravil Útvar koncepce a rozvoje města Plzně (ÚKRMP). Jde o Manuál reklamy ve veřejném prostoru a Manuál označování provozoven.

Na oba manuály pak navazuje Plán regulace vizuálního smogu, jenž definuje jednotlivá opatření, která by měla reklamu uvést do stavu uvedeného v manuálech. Všechny tři dokumenty schválila Rada města Plzně.

„Reklama do města patří, ale musí mít kultivovanou formu. Měla by být umisťována v regulovaném množství a na adekvátním místě. Manuály radí majitelům provozoven, jak efektivně označovat své provozovny a inzerentům, kam obecně umisťovat reklamu ve veřejném prostoru. Pomáhají zorientovat se v příslušné legislativě a slouží úředníkům jako podklad pro rozhodování v daném území,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).

„Plán regulace vizuálního smogu slouží jako návod pro uplatňování obou manuálů a pro jejich postupné zavádění do praxe. Manuál označování provozoven je závazný pro městský majetek a doporučující pro soukromé objekty. Zároveň ale také navrhuje motivační opatření pro majitele provozoven v centrální oblasti,“ přiblížila ředitelka ÚKRMP Irena Vostracká.

Ředitelka ÚKRMP připomněla, že dokument dále analyzuje současný stav reklamy ve veřejném prostoru a navrhuje postupná opatření regulace. „Regulace reklamy je rozdělena podle časového horizontu na krátkodobou, střednědobou a dlouhodobou. Pro jednotlivé městské organizace jsme specifikovali úkoly, které by měly vést k úspěšnému naplňování obou manuálů,“ doplnila ředitelka.

„Dokumenty jsou připraveny primárně pro centrální oblast města, ale zároveň máme ambice rozšířit v budoucnosti jejich působnost i do ostatních městských částí,“ uvedla architektka Vladimíra Vaníková z Ateliéru veřejného prostoru ÚKRMP. „Důležité je říci, že město Plzeň nechce zakazovat podnikatelům své podnikání propagovat. Chce jim pouze ukázat směr, jak je možné propagovat kvalitně a méně agresivně. Toto je efektivní cesta, jak vytvářet příznivější prostředí pro život ve městě, jak nám ukazují i příklady z ostatních měst,“ upozornila architektka.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky vizuální smog, reklama, regulace, Plzeň, veřejné prostranství, Rada města Plzně, Pavel Šindelář, ODS

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.