Dopravní podnik testuje antikolizní systém, využívá 5G technologie

Autoři | Foto Plzeňské městské dopravní podniky

Dva muži usmýkaní tramvají k smrti a žena, která při přebíhání kolejí zakopla a upadla přímo do cesty projíždějící tramvaje. To je jen krátký výčet letošních tragických nehod. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) proto spustily kampaň, která upozorňuje na nejčastější nešvary chodců, a zároveň pracují i na samotném zabezpečení vozů. Do dveří starších typů tramvají nainstalovaly kontaktní lišty a další novinkou je testování antikolizního systému.

„V těchto týdnech probíhá první instalace antikolizního systému, který inovativně využívá 5G technologii na přenos dat, na tramvaj typu 40T. Celkem bude během projektu vybaveno pět vozidel tohoto typu s možností využití opce na dalších 17. Jak vypadá zásah antikolizního systému při rychlosti 50 km/h před překážkou můžete vidět ve videu,“ uvádí PMDP na svých sociálních sítích.

Díky tomu by mělo dojít k zabránění střetu nebo aspoň k minimalizaci síly nárazu. Systém bude zároveň sledovat maximální rychlost jízdy. Opatření se netýkají jen tramvají. Také do nových autobusů přibydou systémy, které budou například varovat před střetem s chodci, sledovat tlak v pneumatikách, monitorovat takzvaný mrtvý úhel a další.

V letošním roce začaly PMDP také s montáží kontaktních lišt do dveří starších tramvají typu KT8. To znamená, že dveře již nedovolí jejich zavření v případě, že je mezi nimi jakýkoliv předmět. „Opatřením se odstraňuje vlastnost pryže ve dveřích, která v krajních případech umožňuje zachycení procházejících osob za část končetiny či oblečení, aniž by to bylo řidiči signalizováno, neboť zachycený předmět je dostatečně malý na to, aby se dveře i přes jeho přítomnost dovřely,“ popisují podniky na svém webu s tím, že tento systém je aktuálně v pěti tramvajích a pokud se opatření osvědčí, rozšíří ho i do dalších starších vozů.

Tramvaj usmýkala muže k smrti, přelézal spřáhlo. Policie případ odložila

Policie odložila případ surové smrti mladého muže, kterého usmýkala tramvaj k smrti. Stalo se tak na konci května. Podle vyšetřovatelů přelézal spřáhlo mezi vozy a rozjíždějící kolos ho zachytil. Že se něco stalo si řidič uvědomil až ve chvíli, kdy...

Podniky zároveň zdůrazňují, že hlavní bezpečnostním prvkem dosud byl a je řidič. „Přesto je žádoucí vozy doplňovat o další prvky, které řidiči pomohou v případech, kdy na to jeho síly nestačí. Třeba pro vlastní zdravotní indispozici nebo vlivem ztížených světelných a povětrnostních podmínek. Seznam asistenčních prvků se v průběhu času vyvíjel – od posilovačů brzd a řízení přes protismykové systémy, stále lepší dveřní systémy s ochranou proti sevření až po nejnovější asistenční systémy, které zavádíme jak kvůli bezpečnosti provozu, tak z důvodu legislativní povinnosti takový systém mít,“ uzavírají podniky.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky antikolizní systém, zabezpečení tramvají, střet s chodci, 5G technologie, PMDP, hromadná doprava

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.