Plzeňané by si přáli rozšíření tramvajových tratí i východní okruh, ukázal průzkum

Autoři | Foto Martin Pecuch

Za největší priority považují Plzeňané rozšiřování tramvajových tratí, především směrem na Vinice a do oblasti kasáren na Slovany. Co se automobilové dopravy týče, tam by obyvatelé nejvíce uvítali dokončení východního městského okruhu, který by měl odlehčit dopravě v centru města. Také by chtěli, aby se město více zaměřilo na situaci u hlavního nádraží. Vyplývá to z dotazníkového šetření k Plánu udržitelné mobility města, jehož se účastnilo přes tisíc obyvatel.

„Lidé dali jasně najevo, že chtějí město, ve kterém se bude možné dobře pohybovat veřejnou dopravou, na kole nebo pěšky a zároveň budou vybudovány vhodné trasy pro jízdu autem. Výsledky průzkumu zapracujeme do návrhů a opatření v rámci aktualizace Plánu udržitelné mobility. Chceme, aby dokument zahrnoval i reálné potřeby obyvatel,“ zhodnotila výsledky dotazníku ředitelka Útvaru koncepce a rozvoje Irena Vostracká.

Za největší priority považují lidé rozšiřování tramvajových tratí, pro což se vyslovilo 49 procent respondentů. Přáli by si hlavně rozšíření tramvajové dopravy směrem na Vinice a do oblasti kasáren na Slovany. Co se automobilové dopravy týče, tam by obyvatelé nejvíce uvítali dokončení okruhu v trase Jateční – Rokycanská – Jasmínová, který by měl odlehčit dopravě v centru města.

Klatovská třída se zazelená, město plánuje vrátit ulici její důstojný ráz

Více zeleně i prostoru pro pěší a cyklisty. Radní města Plzně na svém posledním jednání schválili studii proměny rušné Klatovské třídy v centu města. Záměrem je, aby se ulici vrátil její původní reprezentativní charakter.

Téměř polovina respondentů si přeje bezpečné cyklotrasy vedené městem a čtvrtina chce pokračovat ve výstavbě tras podél plzeňských řek. Více než polovina dotázaných pak zdůrazňuje potřebu zlepšit okolí hlavního nádraží a lépe propojit veškeré přestupní uzly městské a regionální dopravy,“ uvedla Monika Krausová z tiskové odboru magistrátu.

Zájem roste i o moderní formy mobility. Až 40 procent obyvatel by využívalo sdílená kola, pokud by byla k dispozici a systém by byl snadno dostupný a uživatelsky přívětivý. Konkrétní výsledky průzkumu také ukazují, že obyvatelé Plzně a okolí používají různé způsoby dopravy poměrně vyváženě, kdy 41 procent využívá automobil, 33 procent MHD, 13 procent jezdí na kole a 12 procent chodí pěšky. Pozitivním zjištěním je dle města to, že tři čtvrtiny respondentů střídají dopravní prostředky podle aktuálních potřeb a podmínek, což ukazuje rostoucí zájem o kombinovanou dopravu.

„Z takto vysokého počtu odpovědí máme velkou radost. Je vidět, že veřejnost chce mluvit do budoucnosti svého města. Výsledky nám pomohou nastavit dopravu tak, aby byla ještě více inovativně řešená, bezpečná a přívětivá pro všechny,“ dodal náměstek primátora města Plzně Pavel Bosák (Piráti).

Výsledky dotazníkového šetření budou jedním z podkladů pro nový Plán udržitelné mobility města Plzně. Jedná se o strategický dokument, který určí směřování dopravy ve městě až do roku 2035. Zahrnuje všechny druhy dopravy, individuální, veřejnou, cyklistickou, pěší i sdílenou a usiluje o rovnováhu mezi efektivitou, bezpečností a kvalitou života.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, tramvajová doprava, východní okruh, automobilová doprava, cyklostezky, dotazník, Plán udržitelné mobility města Plzně

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.