Počasí dnes9 °C, zítra6,8 °C
Sobota 22. března 2025  |  Svátek má Leona
Bez reklam

Řidiči se po napojení severního Plzeňska a Rokycanska na D5 projedou téměř o rok dříve

Autoři | Foto Ilustrační, ŘSD

Napojení severního Plzeňska a Rokycanska na dálnici D5, které představuje druhou největší dopravní stavbu Plzeňského kraje za 360 milionů korun, by měla být zprovozněné už letos na podzim. Odvede přibývající tranzitní dopravu z centra Rokycan, Oseku a Litohlav, zvýší bezpečnost a umožní rozvoj území.

Podle smlouvy přitom měla být nová silnice o délce 5,4 km hotová do půlky roku 2026. Smělá vize je, aby se pustila do předčasného užívání už v září.  "Gros jsme zvládli de facto o rok rychleji. Celá trasa už jde vlastně projet po asfaltu, máme hotové mosty. Už zbývají jenom krajnice, dodělávky," řekl jednatel ROADFIN STAVBY z Vejprnic u Plzně Václav Kotěšovec. 

Dokončuje se napojení u obce Březina, kde je poslední uzavírka. Roadfin teď začne jednat o předčasném užívání s krajem jako investorem. "Bylo by pěkné, kdyby se tuto naši druhou největší silniční stavbu podařilo dokončit o rok dřív. Hodně pozitivní bude pro severní Rokycansko, ale i pro Rokycany, kde se po jejím zprovoznění určitě sníží průjezd přes město a zmizí časté zácpy," uvedl náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN). Nová silnice napojí na D5 Radnicko, Kralovicko i Rakovnicko.

Podle Kotěšovce se stavba proti projektu změnila. "Bylo to dáno kombinací jeho stáří se stavy, které tam byly. Hlavním problémem bylo, že jsme narazili na vrostlou skálu. Ale nechtěli jsme to zdržet a stavěli jsme dál," řekl. Šlo o výrazné změny, které musely projít schvalováním. "Odtěžil se obrovský zářez ve skále. Díky Dekakomu a Biggestu (firmy na zemní práce) se to podařilo," dodal.

Nové napojení odkloní hlavně nákladní dopravu směřující na dálnici přes centrum Rokycan. "Kamiony ze severního Rokycanska a Plzeňska, kde je hodně továren, teď musí projet celým prstencem ve městě. Nová silnice je odsune," řekl náměstek krajské správy silnic Martin Vít. Začíná u mimoúrovňové křižovatky u D5 a vede k Litohlavům, mezi nimi a Osekem se stáčí doprava a jde poli a loukami dál před Březinu, kde končí.

Stavba se dvěma mosty vede v nezastavěných částech obcí. "Pomůže hlavně lidem, kteří bydlí blízko současné komunikace. Těžká doprava strašně přibyla, hlavně z firem Duvenbeck a Borgers," doplnil starosta Oseku Jaroslav Peroutka (Sdružení pro rozvoj obce Osek).

Hodnocení článku je 74 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, silnice, stavby, správa, D5, Plzeňský kraj, Rokycansko, severní Plzeňsko, napojení, dálnice

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Řidiči se po napojení severního Plzeňska a Rokycanska na D5 projedou téměř o rok dříve  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.