Každý výjezd hasičů je bojem o čas a nezáleží na tom, jestli jde o požár, nehodu nebo únik plynu. Velký problém ovšem nastává na sídlištích, kde musí hasičské cisterny popojíždět po metrech a kličkovat mezi překážejícími auty. Přitom stačí pouhé tři metry, aby mohla požární technika bezpečně projet.
„Zase máme problém projet. Tohle je nejen v plzeňských ulicích častý jev. Řidiči nedodržují pravidlo zachovat tři metry pro průjezd vozidel IZS. Tyto záběry jsou z ulice Nad Dalmatinkou. My víme, jaká je situace s množstvím parkovacích míst. Jenže hasiči jsou zodpovědní za včasný příjezd na místo zásahu a řidiči zase za dodržování pravidel,“ postěžovali si plzeňští krajští hasiči na sociálních sítích.
Sobota, 6. ledna 2024, 16:01
Tři metry! Tato dvě důležitá slova hasiči neustále připomínají řidičům, kteří mnohdy zaparkují svá vozidla tak, že mezi nimi nevnikne dostatečně široká ulička, aby mohla projet hasičská technika. Problémy vznikají hlavně na sídlištích, třeba v...
Problém nastává zejména na sídlištích. Není výjimkou, že hasiči dojedou téměř až k místu požáru během několika minut, ale další cenné minuty ztrácejí na posledních stovkách metrů, kdy se hasičské cisterny a zejména dlouhá vozidla se žebříky musejí pomalu proplétat mezi špatně zaparkovanými vozidly. Někdy dokonce musejí hasiči takto zaparkovaná vozidla ručně přenášet mimo vozovku, aby si cestu uvolnili.
„Nemáme čas zjišťovat to, kdo na místě parkoval jako první a kdo přijel jako druhý a tím průjezdný prostor zmenšil. Dodržujte rozestup tři metry a umožněte nám bezpečný průjezd,“ dodali hasiči.
Dle statistiky vznikne v ČR ročně více než 300 požárů v domácnostech. „Pro záchranu životů při požárech v objektech s celkovou výškou od devíti metrů používají hasiči automobilové žebříky a plošiny. Délka podvozku hasičského žebříku je až 12 metrů a maximální šíře pro vysunutí jeho podpěr je pět metrů. Aby bylo možné tuto techniku na místě zásahu použít, je k tomu potřeba dostatečný prostor. Tento prostor se označuje jako nástupní plocha. U obytných domů, kde tyto nástupní plochy nejsou přímo vyznačeny, se hasiči snaží využít dalších vhodných míst jako například zpevněné chodníky či prostory před vstupními dveřmi. Aby se k těmto místům dostali, potřebují zde volný příjezd z komunikace,“ dodává HZS ČR na svých webových stránkách.
parkujte pouze na vyznačených místech
parkujte tak, aby kolem vozidla zůstaly minimálně tři metry šířky volné vozovky
neparkujte na nástupních plochách pro požární techniku (místo je označeno příslušnou dopravní značkou) ani těsně před vstupem do objektu
neparkujte před nadzemními a nad podzemními hydranty - fyzické osobě, která znemožní použití hydrantů, může být uložena pokuta
neparkujte v křižovatkách, v blízkosti křížení komunikací, zatáček a zúžení komunikací
hasiči preferují parkování pouze podél jedné strany komunikace (slalom mezi zaparkovanými vozidly je pro ně obtížný).
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.