Měří bezmála 60 metrů a pojme 368 cestujících, z toho 144 sedících. Řeč je o nejdelší tramvaji na světě s metrovým rozchodem, kterou vyrobila plzeňská Škoda Group. Vozy s označením ForCity Smart 38T budou jezdit v německém Mannheimu, Ludwigshafenu a Heidelbergu pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr (RNV). Technickou zajímavostí je to, že lze jednotlivé články rozpojit. To kvůli údržbě a snadnější manipulaci v depu.
„Tento tramvajový vlak je schopný provozu jak ve městech, tak na trasách mezi městskými oblastmi. Tramvaj má inteligentní modulární konstrukci, což jí umožňuje rozdělení na menší části. Čtyřicetimetrovou tramvaj lze rozdělit na dvě dvacetimetrové sekce a šedesátimetrovou tramvaj lze rozdělit na dvě třicetimetrové sekce,“ pochlubila se Škoda Group na svých sociálních sítích.
„Vliv, který tato vozidla budou mít v následujících letech, nelze podceňovat. Znamenají víc než jen navýšení kapacity, protože se stejným množstvím personálu lze přepravit více cestujících,“ pochvaluje si Alexander Thewalt, vedoucí stavebního a ekologického odboru města Ludwigshafen.
Těchto rekordně dlouhých vozů bude pro RNV jezdit 12 a jsou součástí dodávky 80 vozů různých délek v ceně přes sedm miliard korun. Německý dopravce objednávku ještě navýšil o třicetimetrové tramvaje 36T. „RNV se rozhodla využít opci dohodnutou se Škodou na 34 dalších vozů Jedná se o zásadní krok pro obnovu vozového parku a další zvýšení výkonu naší RNV v příštích desetiletích,“ uvedl starosta města Mannheim Christian Specht, který je zároveň předseda dozorčí rady RNV.
Německému podniku by Škoda měla dodat celkem 114 tramvají, a to do konce roku 2026. „Aktuálně přebíráme jednu novou tramvaj během jednoho či dvou týdnů,“ dodal technický ředitel RNV Martin in der Beek. Výroba probíhá v továrnách ve finském Otanmäki a v Plzni.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.