Oprava zhruba kilometrového úseku Jasmínové ulice na hlavním tahu I/20 z Plzně na České Budějovice dnes začala a potrvá půl roku. Práce zahrnují obnovu kanalizace, chodníků a vzniknou tam také nová místa pro parkování. Rekonstrukce, kterou provede město spolu s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), vyjde na bezmála 60 milionů korun s DPH, přičemž polovinu uhradí Plzeň.
„Během provádění stavebních úprav bude opraven povrch v celém rozsahu Jasmínové ulice. Úpravou projde i uspořádání jízdních pruhů v prostoru křižovatky Jasmínová X Nepomucká, které už je v současné době nevyhovující. Změny jsou pak navrženy ve vedení jízdních pruhů Koterovské ulice, kde dojde k úpravám vodorovného dopravního značení a opravě povrchu vozovky v nezbytném rozsahu,“ uvedl mluvčí ŘSD Adam Koloušek.
V pondělí bude v Plzni zahájena oprava Jasmínové ulice. Ta proběhne za úplné uzavírky komunikace a řidiči budou přesměrováni na krátkou objízdnou trasu. Stavební práce by v řešeném úseku měly probíhat zhruba půl roku.⬇️⬇️⬇️https://t.co/Gbwg7UjnAg pic.twitter.com/u5j7Kmvvau
— ŘSD Plzeňský kraj (@RSD_Plzensky) June 2, 2023
Podle Kolouška potrvá oprava maximálně 189 dní. Opravy se dočkají také oba chodníky mezi Skladovou a Koterovskou ulicí, kde vznikne 14 nových podélných parkovacích stání. „Práce v Jasmínové ulici budou prováděny za její úplné uzavírky. Provoz tak bude veden po objízdné trase ulicí K Dráze. Omezení se dotkne i jednotlivých vedlejších komunikací, které se na Jasmínovou ulici přímo napojují,“ upozorňuje mluvčí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Uzavírka Jasmínové ulice nepředstavuje pro dopravní obsluhu v podstatě žádný problém. Naopak velký problém představují uzavírky v souvislosti s opravou mostu Milénia. Veškerá doprava směrem na východ je svedena do křižovatky u Prazdroje. To zase budou provázet zácpy, kolony a zvýšený počet dopravních nehod jen kvůli tomu, že někdo myslí jednoduše. Kdyby páni radní přemýšleli trochu víc, otevřeli by na dobu provádění oprav mostu průběžně celou Americkou třídu od Práce až k nádraží a tam ulici Šumavskou. Frekvence u pivovaru by se značně naředila a průjezd Plzní ve směru západ-východ by byl značně plynulejší. Z Americké se žádný městský bulvár nestal a nikdy nestane, naopak je tam přes den mrtvo. Živo tam je jen v hodinách večerních a nočních, kdy se ulice stane rejdištěm podivných existencí.