Pod nechvalně proslulým železničním mostem v Klatovech ukončil svou jízdu další řidič kamionu a zablokoval tím dopravu nejen na silnici I/27 ale i na železnici. Je tak dalším z dlouhé řady těch, co se neúspěšně pokoušeli o průjezd vyššího kamionu pod nižším mostem a zcela ignorovali či přehlédli značku s maximální dovolenou výškou soupravy 3,7 metru.
Je to marný, je to marný, je to marný, přesně tohle vždy opakují obyvatelé Klatov, když opět uvízne kamion pod nechvalně vyhlášeným železničním mostem v ulici 5. května na silnici I/27. Zatím poslední neúspěšný pokus o průjezd vyššího kamionu pod nižším mostem řešili policisté a hasiči ve čtvrtek 15. června.
„K nehodě došlo v ulici 5. května ve směru od centra Klatov na Luby. Řidič nákladního automobilu nerespektoval dopravní značení před železničním viaduktem. Narazil horní částí přepravovaného lodního kontejneru do mostní konstrukce. Ke zranění osob nedošlo. Alkohol byl u řidiče vyloučen dechovou zkouškou. Předběžná škoda na lodním kontejneru byla vyčíslena na částku 50 tisíc korun. Škoda na mostní konstrukci prozatím vyčíslena nebyla,“ popsala okolnosti nehody policejní mluvčí Barbora Šmaterová. Provoz byl kvůli nehodě v obou směrech na několik hodin zastavený. Stejně tak byla na čas přerušena i doprava na železnici.
Pod proslulým viaduktem ztroskotaly už desítky nákladních automobilů, které se pod něj nevešly, protože nerespektovaly dovolenou výšku 3,7 metru. A to i přes viditelné dopravní značení. Někteří řidiči nákladních vozidel snad nedomýšlejí rizika spojená s průjezdem pod železničním viaduktem, kde je označena výška na projetí. I když znají rozměry vozidla i přívěsu, narazí do mostní konstrukce.
Po nárazu vozidla do železničního mostu nebo a kolejí se zastavuje i železniční doprava. Řidiči si stále neuvědomují, že z vlastní nedbalosti mohou způsobit obecné ohrožení, kdy se jedná o trestný čin. Na místo události jsou přivoláni pracovníci drah, kteří musí zkontrolovat, zda při dopravní nehodě došlo k poškození železniční trati a konstrukce mostu. Způsobené škody pak bývají velmi vysoké.
Dalším rizikové místo na silnici I/27 je v obci Běšiny. Řidiče upozorňuje ve všech směrech dopravní značení na maximální výšku 3,70 m. „Řidiči, přestože znají výšku vozidla, najíždějí do protisměru, ohrožují a omezují tím ostatní účastníky silničního provozu. Evidujeme situace, kdy řidiči najedou pod viadukt, následně o konstrukci zachytí převáženým nákladem, který někdy i shodí na vozovku. Řešíme i případy, kdy někteří ani vozidlo nezastaví a nechají za sebou neprůjezdnou silnici,“ konstatovala mluvčí policie Dana Ladmanová.
Velmi často jde o vozidla přepravující klády. Každá taková nehoda si vyžádá uzavření komunikace v obou směrech, aby řidič s nákladním vozidlem mohl vycouvat, což je častý případ právě v Klatovech v ulici 5. května. „Při řešení těchto kolizí policisté od řidičů slýchávají několik výmluv, nejčastěji tvrdí, že navigace asi správně nefungovala, řidič nechtěl projíždět delší trasou, nebo se domníval, že místem pomalu projede,“ dodává mluvčí policie.
Další podobné problémy mají často řidiči na silnici I/27 na Klatovsku také v úseku mezi Železnou Rudou a Alžbětínem. „Silnice je tam přemostěna na dvou místech železničními viadukty, řádně označenými dopravními značkami Zákaz vjezdu vozidel, jejichž výška přesahuje vyznačenou mez - 3,80 m. Zde policisté v průběhu posledních let, již řešili několik pádů dřevní kulatiny z přívěsů na komunikaci a řidiči zanechali překážku v provozu bez jakéhokoli opatření,“ upozorňuje mluvčí policie Ladmanová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Tak snad řidič vi jak je jeho Kamion vysoky ne ? tak proč tam jezdi to nechapu