Počasí dnes18 °C, zítra13 °C
Pátek 27. září 2024  |  Svátek má Jonáš
Bez reklam

Za smrtelnou nehodu pod nechvalně proslulou klatovskou gilotinou uložil soud podmíněný trest

Za způsobení smrtelné nehody pod nechvalně proslulou klatovskou gilotinou z ledna letošního roku uložil okresní soud podmíněný trest chorvatskému řidiči kamionu. Cizinec se nevešel pod most s vyznačenou nejvyšší povolenou výškou 3,7 metru. Při průjezdu se o konstrukci viaduktu zdemoloval návěs a jeho trosky dopadly na osobní automobil jedoucí v protisměru. Šedesátiletý spolujezdec ve vozidle utrpěl smrtelné zranění.

Soud v Klatovech potrestal šedesátiletého chorvatského řidiče 18 měsíci za usmrcení z nedbalosti a ublížení na zdraví z nedbalosti. Trest byl podmíněně odložen na zkušební dobu dvou let. Zároveň uložil zákaz řízení na tři roky. Ten platí ale jen pro Česko. Původně řidiči hrozilo až šest let vězení. Polehčující okolností byla pro obžalovaného jeho dosavadní bezúhonnost. O rozsudku informoval Klatovský deník. Hlavní líčení se uskutečnilo bez přítomnosti obžalovaného, který se omluvil.

V čtené výpovědi před soudem zaznělo, že řidič kamionu sledoval navigaci ve vozidle a nevšiml si varovných značek upozorňujících před mostem na jeho výšku. Když zvedl oči od navigace, byl už od viaduktu pouhé dva metry a vozidlo už nedokázal zastavit. Kritickým místem projížděl poprvé. Nehoda se stala za bílého dne 30. ledna krátce po poledni. Náhradou škody se soud nezabýval vzhledem k tomu, že pojišťovna už pozůstalým uhradila způsobenou majetkovou i nemajetkovou škodu.

Konstrukci železničního mostu v ulici 5. května v minulých letech poškodily opakované nárazy desítek kamionů, které se pod most nevešly. Řidiči nerespektovali řadu značek upozorňujících na maximální povolenou výškou 3,7 metru. Správa železnic právě v těchto dnech odstranila starý a problematický most, jehož technický stav se vlivem častějších nárazů nákladních automobilů dostal k hranici životnosti. Nejde ale o zvýšení problematického prostoru pod viaduktem, jedná se jen o výměnu mostu. Se stavbou zcela nového mostu by se pak mělo začít v roce 2026.

„Ještě než dojde na plánovanou výstavbu mostu zcela nového, nahradíme proto současnou konstrukci po úpravě opěr dočasně mostním provizoriem, abychom předešli omezování provozu na železniční trati," řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Práce na provizorním mostu se provádějí během nepřetržité výluky trati Hrádek u Sušice - Klatovy a trvat by měly do 18. října.

Poslední nehoda pod mostem se stala 16. srpna, kdy si tam kamion se zahraniční registrační značkou o hranu železničního mostu zdemoloval část nákladního prostoru návěsu. Situace v problematickém místě by se měla zlepšit koncem letošního roku, kdy bude uveden do provozu celý obchvat Klatov. Kritickým místem pak bude projíždět mnohem menší počet kamionů.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Se souhlasem Hasičský záchranný sbor Plzeňského kraje

Štítky klatovská gilotina, nebezpečný viadukt, nehoda pod viaduktem, rozsudek, železniční most, povolená výška, výměna mostu, nový most, Správa železnic

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Miloslav Jáchymstál

Takře pokud se 18. měsíců vyhne České republice, tak je de facto bez trestu.

Dnes, 12:41Odpovědět

Za smrtelnou nehodu pod nechvalně proslulou klatovskou gilotinou uložil soud podmíněný trest  |  Krimi  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.