Extrémní zájem o vyhotovení osobních dokladů, především pak cestovních pasů, zaznamenává v posledních dnech také Magistrát města Plzně. Počty žadatelů trhají rekordy, poprvé v historii obsloužilo oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů více než 1000 klientů za den.
I přes nebývalý zájem udržel dosud magistrát průměrné čekací doby na podání žádosti o osobní doklady pod hodnotou 30 minut, avšak v některých případech maximální čekací doba dosáhla 90 minut. Již v minulém týdnu plzeňský magistrát rozšířil objednávkový online systém na podání žádosti o cestovní pas. „Jsme si vědomi obrovského zájmu o online objednávky, rozšiřujeme proto od úterý 15. března online termíny objednání na podání žádosti o cestovní pas," vysvětlil vedoucí Odboru správních činností Magistrátu města Plzně Roman Matoušek.
S ohledem na potřebu technické úpravy objednávkového systému je tak od 15. března 2022 možné se objednat na jakýkoliv volný termín ve službách občanských průkazů i cestovních dokladů a klient bude obsloužen. „Znamená to tedy, že klient může provést objednávku na volný termín podání žádosti o občanský průkaz, i když chce podat žádost o cestovní pas. Pokud nenalezne aktuálně volný termín u služby podání cestovního pasu, objedná se tedy na volný termín v jiné službě, jako je podání občanských průkazů, výdej občanských průkazů nebo výdej cestovních dokladů. Stále však platí, že jedna objednávka slouží pro jednoho klienta,“ informoval Matoušek.
Klienti, na které se aktuálně nedostane volný termín v rezervačním online systému, mohou přijít na pracoviště na náměstí Republiky 16, kde je úředníci odbaví i bez předchozího objednání, ale je třeba počítat s delší dobou čekání na odbavení takové žádosti. Online objednávky lze učinit prostřednictvím aplikace na stránce uradbezcekani.cz.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.