Před 95 lety byl v Plzni po spojení automobilky Laurin&Klement s plzeňskou Škodou vyroben první automobil s logem Škoda. Jednalo se o luxusní limuzínu Škoda Hispano-Suiza, kterou převzal československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Cena této limuzíny byla 280 tisíc korun a prezidentu Masarykovi sloužil vůz až do poloviny roku 1935.
Netypické pojmenování nesl automobil kvůli licenci, kterou pro výrobu limuzíny koupil plzeňský průmyslový koncern v roce 1924 od španělské firmy Hispano-Suiza. Výroba vozů byla zahájena na jaře 1925, celkem jich automobilka do roku 1929 vyrobila sto. Designu vozu se ujaly přední karosárny té doby, mezi nimi i firma Brožík v Plzni.
První vůz slavnostně převzal prezident T.G.Masaryk. Samozřejmě byl tento první kus luxusně vybaven. Především se jednalo o drahé čalounění a obložení z vybraného dřeva. Za nadstandardní výbavu můžeme považovat lampičky, které si údajně Masaryk vyžádal, aby si mohl během dlouhých cest číst. Poté, co se zdravotních důvodů v prosinci 1935 abdikoval, zůstal vůz v hradních garážích až do března následujícího roku. Pak byl vůz vrácen výrobci a co se s ním stalo pak je záhadou.
Model Hispano-Suiza byl ve své době považován za jedno z nejlepších aut světa. Vůz udivoval nejen technikou odvozenou z leteckých motorů, výkony, zpracováním, luxusní výbavou, ale i detaily a s délkou 4,83 m, šířkou 1,76 m a rozvorem 3,69 m i celkovými rozměry.Podle dostupných údajů se do dneška zachovalo jen několik málo kusů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.