V novém ilustrovaném kabátě a s novými herními prvky se prezentuje Industriální stezka po historických zajímavostech bývalého cukrovaru či tramvajové vozovny a současného areálu DEPO2015. Mnohem více atraktivní teď bude hlavně pro rodiny s dětmi. Stezka se pro návštěvníky otevřela poprvé již před koncem minulého roku.
Z původní stezky zůstává zachován formát označených zastavení, kde si návštěvníci pomocí QR kódu mohou přehrát krátká videa o daném místě. Průvodcem ve videích je vždy nějaká historická osobnost, která s danou lokalitou úzce souvisí. Návštěvníci se tak mohou setkat mimo jiné s inženýrem Smolou, Františkem Křižíkem, stavitelem Farkačem a mnoha dalšími osobnostmi spojenými s průmyslovým dědictvím města Plzně.
Novinkou, kterou stezka přináší, je stopovací hra určená malým i velkým zájemcům o industriální historii. Příběh začíná u stroje času, který návštěvníky přenese do minulosti. Aby se všichni v pořádku vrátili zpět do současnosti, musí projít všechna zastavení, rozluštit hádanky, najít druhý stroj času a nastartovat ho. Na každém zastavení se pak návštěvník dozví otázku, k jejímuž zodpovězení bude muset podrobně prozkoumat blízké okolí.
„Industriální stezka je v současnosti jednou z mála příležitostí, jak navštívit DEPO2015. Naším cílem proto bylo rozšířit ji o aktivity pro malé návštěvníky a ještě více zpřístupnit celý areál. Chceme návštěvníky přimět během industriální procházky zvednout hlavu, rozhlížet se kolem sebe, pátrat po architektuře a všímat si detailů,“ říká o projektu programový ředitel DEPO2015 Jan Štěpán.
Najít jednotlivá stanoviště s hádankami pomůže návštěvníkům mapka areálu, kterou si mohou vzít z podavače hned na startu stezky. Mapa zároveň slouží jako pracovní list k zapisování odpovědí. Pokud si někdo přeci jen nebude jist řešením, nemusí věšet hlavu, správné odpovědi totiž může najít v nápovědách. Ty jsou ovšem vykoupeny fyzickou aktivitou. Jestli ji návštěvník opravdu vykoná, ale záleží jen a pouze na jeho svědomí. Ten komu se podaří vše správně vyluštit a najde stroj času, bude odměněn možností ho nastartovat a užít si tak návrat do současnosti v podobě světelné a zvukové instalace.
Na vývoji stopovací hry se kromě zaměstnanců DEPO2015 podílel i tvůrce únikových her, ilustrátor a scénograf. „Doufáme, že se nám podařilo připravit zábavnou, chytrou a vizuálně zajímavou procházku industriální historií a vlastně i současností areálu DEPO2015,“ dodává Štěpán.
Celá industriální stezka se odehrává ve venkovních prostorách areálu DEPO2015 a je tedy přístupná denně, a to i v době vládou nařízených opatření. Stačit k tomu bude zájemcům jen mapka s tužkou, které si mohou vzít na startu, chytrý telefon na načtení QR kódů, pokud budou chtít zhlédnout videa mapující historii areálu, a pak už jen odvaha vydat se do minulosti a hledat cestu zpět.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.