Počasí dnes10 °C, zítra6 °C
Úterý 26. listopadu 2024  |  Svátek má Artur
Bez reklam

Řízky či klobásy bez masa? Rostlinné výrobky se stávají trendem

Řízky, rybí prsty nebo klobásky bez masa? Rostlinné výrobky se pomalu ale jistě stávají pravidelnou součástí jídelníčků v řadě domácností. Podle posledního průzkumu agentury Ipsos skoro sedmdesát procent Čechů v loňském roce zaznamenalo, že se zvýšila nabídka rostlinných alternativ v obchodech a téměř třetina české populace plánuje zařadit těchto výrobků do svého jídelníčku více.

„Rostlinné stravování je nezadržitelný trend. Přesvědčujeme se o tom dnes a denně, u nás i v zahraničí. Začínají to vnímat i tradiční firmy, a tak se třeba původně mlékárenská polská společnost Jogurty Magda rozhodla transformovat na čistě rostlinnou výrobu. I u nás si tradiční producenti začínají všímat rostlinného trendu a svůj sortiment rozšiřují o rostlinné alternativy,“ říká koordinátorka projektu Rostlinně Marianna Slováková a dodává: „Během několika posledních let vzrostly prodeje rostlinných nápojů u nás o 331 procent, co se týká rostlinných jogurtů je to dokonce nárůst o 900 procent.“

I letos proto Češi vyberou nejoblíbenější rostlinné produkty v anketě o nejlepší Rostlinný produkt roku. Češi mohou na stránce projektu volit svého favorita z celkem deseti nominovaných výrobků, které se na pultech českých obchodů poprvé objevily právě v loňském roce.

Flexitariánství jako nový trend

Čtyři procenta Čechů nejí maso a stejně velký podíl populace praktikuje takzvané flexitariánství, tedy příležitostnou konzumaci masa a ryb. Vyplývá to z výsledků loňského průzkumu agentury Ipsos. Stravu s vyloučením či omezením masa preferuje desetina lidí, zbytku je lhostejné, zda konzumuje potraviny živočišného či rostlinného původu.

„Úplně bez masa se stravují čtyři procenta Čechů, mezi nimiž převládají lidé do 44 let. Veganskou stravu nejvíce vyhledávají mladí lidé do 35 let,“ uvádí agentura Ipsos, která průzkum provedla mezi 1015 respondenty ve spolupráci s Asociací společenské odpovědnosti. Zatímco vegetariáni se vyhýbají masu, vegani odmítají veškeré potraviny živočišného původu, tedy včetně mléčných produktů či vajec.

Novým trendem je flexitariánství. „Zřejmě to souvisí se skutečností, že od vědců stále častěji slýcháme, jaké negativní dopady má živočišná produkce na životní prostředí a na změnu klimatu, což mnoha z nás není lhostejné,“ uvedla v loňském roce k průzkumu výkonná ředitelka Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlová.

Ohodnoť článek

Foto Pixabay.com

Štítky rostlinné výrobky, vegetariánství, veganství, maso, trend, průzkum, Ipsos, Asociace společenské odpovědnosti, o.p.s.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Řízky či klobásy bez masa? Rostlinné výrobky se stávají trendem  |  Společnost  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.