Dnes, 14:10
Už pět let funguje ve vybraných podnicích takzvané Qerko, které urychlí platbu obsluze. Hosté tak díky ní nemusí čekat na účet od obsluhy nebo stát ve frontě u baru. Qerko totiž umožňuje platbu mobilem. Jak informoval Plzeňský Prazdroj, číšníkům a servírkám pak šetří Qerko na obsluze jednoho stolu v průměru čtyři minuty.
Rozšířit dostupnost Qerka do dalších podniků by v budoucnu měla pomoci užší spolupráce s Plzeňským Prazdrojem.
Aplikaci pro rychlé placení aktuálně využívá 1488 restaurací a hospod v Česku. Z toho téměř 1000 podniků tvoří právě provozy, kam dodává svá piva Prazdroj. Společným cílem obou partnerů je v průběhu příštího roku počet zapojených podniků zhruba zdvojnásobit. „Gastronomie je jeden z oborů s největším technologickým dluhem a digitalizace představuje cestu, jak zvýšit efektivitu provozu. Proto k našim programům, v nichž školíme výčepní a učíme je správné péči o pivo, hledáme i partnery na technologická řešení, aby restaurace dokázaly zrychlit a vylepšit provoz a personál měl více času na samotné hosty. Proto chceme v příštím roce nabídnout benefity Qerka dalším podnikům napříč Českem, kam dodáváme pivo. Vidíme v tom přínos jak pro hospodské, tak pro jejich hosty,“ říká Roman Trzaskalik, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje.
Středa, 10. prosince 2025, 18:10
Řidiči v Plzni mohou nově za parkování zaplatit přes QR kód, který stačí načíst přes chytrý telefon. Město očekává, že tuto možnost využijí hlavně turisté a ti, co do města nejezdí příliš často. Už dříve zavedená aplikace výrazně zvýšila zájem o...
Platba pomocí Qerka je v posledních pěti letech stále oblíbenější. „Chceme, aby benefity plynoucí z používání Qerka mohly čerpat i další podniky v Česku. Proto posílíme spolupráci s Prazdrojem, který má přehled o trhu a jeho potřebách. My máme zase zkušenost s vývojem technologických řešení. Věřím, že společně dokážeme ještě více restauracím nabídnout nástroje pro efektivní a ziskový provoz,“ uvádí zakladatel Qerka Lukáš Kovač.
A jak to vlastně funguje? Zákazníci, kteří mají aplikaci nainstalovanou, nemusí s placením čekat na obsluhu a útratu sami zaplatí mobilem přímo od stolu. Obsluha v podniku s Qerkem zase podle propočtu ušetří čtyři minuty na každý stůl. Číšníci se tak mohou více věnovat hostům a provozu restaurace. Kromě obsluhy ale oceňují Qerko i majitelé podniků. Ve frekventovaném podniku dokáže Qerko „otočit“ až o 400 stolů měsíčně více, a generovat tak dodatečné tržby.
Digitalizace hospod a restaurací u Qerka ale nekončí jen placením. „Do aplikace postupně přidáváme další funkcionality. Podniky tak můžou svým hostům dát vědět o otevírací době, ukázat aktuální menu, nebo si vytvořit věrnostní program. Využívané je také propojení s recenzemi na Google Maps nebo sociálních sítích. Podniky zároveň zůstávají v kontaktu se svými hosty i po jejich odchodu pomocí přímých zpráv nebo mají možnost nalákat nové zákazníky slevovými vouchery,“ dodává Lukáš Kovač.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám