Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Plzeň vybírá provozovatele sdílených mechanických a elektrických kol

Plzeň vybírá provozovatele sdílených mechanických a elektrických kol. Má začít fungovat od července 2024. V Plzni by podle studie mohlo být 400 klasických jízdních kol, 200 elektrokol a 100 elektrokoloběžek. Město bude každoročně finančně podporovat pouze klasická, tedy mechanická kola.

"V únoru nebo v březnu vyhlásíme výběrové řízení. Aktuálně probíhají tržní konzultace a s externí agenturou formulujeme zadávací řízení," uvedl řekl náměstek primátora Aleš Tolar (STAN). Podle jeho slov je o to velký zájem, velmi často se mu provozovatelé ozývají, protože Plzeň je jediná z velkých měst, která nemá tuto službu na komerční bázi. V Plzni funguje jen nezisková organizace Kolemplzne.cz - bikesharing pro Plzeň, město jeho činnost dlouhododobě podporuje.

"Studie mikromobility nám doporučila na velikost Plzně 700 sdílených prostředků, z toho 400 mechanických kol, na něž by směřovala veřejná podpora města. Na elektrokola peníze dávat nebudeme, ať si klient za pohodlí připlatí," uvedl. Podle Tolara ale ochota provozovatelů nabízet komerčně elektrokola není velká, mají jich většinou jen několik jako luxusní službu za větší poplatek. "Musely by se vyladit podle poptávky, kolik by jich do Plzně dali. Raději jdou všichni na klasická mechanická kola," dodal.

Kolemplzne.cz funguje v Plzni přes deset let. "Ale ten jejich model už je dávno přežitý, například ta SMS verifikace. Je to pro skupinu, která je dnes vlastně uzavřenou komunitou. Hlavně se mi nelíbí systém odkládání kol kdekoliv a podle mapy si nacházím kolo a jedu s ním dál," řekl Tolar. Město chce současný model posunout na vyšší úroveň. "Mají zhruba 70 kol, ale skutečný benefit pro město z toho není. Mají omezenou skupinu fanoušků a vyznavačů, ale pohled do jiných měst říká, že to může fungovat daleko lépe," uvedl.

Nově bude v Plzni staniční systém, díky němuž bude jasné, kde kola smějí být. "Míst budou vyšší desítky, ale chceme, aby nám to řešení navrhla vítězná firma," uvedl Tolar. Vybraný provozovatel sdílených kol bude od města dostávat až 2,5 milionu korun na rok. "Nechceme ale dávat víc než 15 korun za jednu výpůjčku," řekl náměstek. Město bude dotovat skutečný počet jízd a podpoří jen jednoho provozovatele.

Hodnocení článku je 50 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Kolemplzně

Štítky sdílená kola, bikesharing, kolemplzne.cz, Aleš Tolar, kola, elektrokoloběžky

Plzeň vybírá provozovatele sdílených mechanických a elektrických kol  |  Společnost  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.