Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPátek, 6. října 2023, 14:02
Blíží se zimní měsíce, dodavatelé se vrhli do boje o nové zákazníky a spotřebitelé řeší, jak na energiích ušetřit. O tom, jak mohou zákazníci aktuální situaci na trhu co nejlépe využít, řekl v rozhovoru Roman Šmíd, ředitel prodeje elektřiny a plynu pro domácnosti a maloodběr ve společnosti epet.
Je skutečně podzim hlavní sezónou na trhu s energiemi? Nebo se téma výhodných cen energií objevuje teď častěji proto, že se blíží start topné sezóny?
V podstatě platí obojí. Podzim je na trhu s energiemi obdobím, kdy většina dodavatelů spouští své hlavní marketingové kampaně a boj o nové zákazníky vrcholí. Což je ale výhodné i pro spotřebitele. Blíží se topná sezóna a zákazníci tak mají možnost získat dodávku elektřiny nebo plynu za zajímavější cenu, než měli doposud.
Jak si mám jako zákazník takovou „zajímavou cenu“ představit?
Teď je to pořád ještě o cenách pod stropem. My teď nabízíme elektřinu o 24 % a plyn o 38 % levnější, než je strop. Konkrétně to znamená, že si u nás můžete teď sjednat dodávku elektřiny pro běžnou domácnost za 3 799 Kč za MWh a plyn za 1 549Kč za MWh. Což jsou ceny již hodně blízko realitě před energetickou krizí. Při online sjednání navíc dáváme zákazníkům dodatečnou slevu 1000 Kč z ročního poplatku.
Společnost epet je dodavatelem elektřiny a plynu od roku 2005. V roce 2021 se pod epet začlenila společnost Dobrá Energie s.r.o., a z hlediska dodaného objemu energií tak vznikl největší alternativní dodavatel, který zajišťuje plyn a elektřinu pro více než 160 tisíc odběrných míst. Společnost epet je součástí silné energetické společnosti Energetický a průmyslový holding.
Všiml jsem si, že dodavatelé nabízí výhodné ceny hlavně pro nové zákazníky. Co mám dělat, pokud chci u svého dodavatele zůstat a zároveň mám také zájem o výhodnější ceny?
Pokud se dodavatel neozve sám, určitě bych ho kontaktoval a zeptal se na možnosti, které mi jako stávajícímu zákazníkovi nabízí.
Proč se stávajícím zákazníkům mění ceny často až od nového roku?
Je to z toho důvodu, že většina stabilních dodavatelů nakupuje pro stávající zákazníky elektřinu i plyn dopředu, proto pak nejsou schopni snížit jim cenu hned. Jsme na tom obdobně. Na rok 2023 jsou již energie nakoupené a můžeme jim nabídnout nový produkt od roku 2024.
Takže se vyplatí teď nic neřešit a zajímat se o změnu až po Novém roce?
To určitě ne. Zákazníci mají sice dnes zastropovanou cenu, ale ceníkovou cenu můžou mít výrazně vyšší. Proto bych doporučoval věnovat tomu pozornost již letos a nastavit si dobrou cenu dřív, než zastropování skončí. Po konci cenového stropu začnou zákazníci platit standardní ceníkové ceny, které mají s dodavatelem sjednané.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.