Počasí dnes18 °C, zítra22 °C
Pátek 29. března 2024  |  Svátek má Taťána
Bez reklam

Volební kampaň v Plzeňském kraji nabývá na síle, strany sázejí na osobní setkání

Na osobní setkání s voliči, rozdávání volebních materiálů a tiskovin, na účast v debatách a v diskusních pořadech a na aktivity na sociálních sítích se v Plzeňském kraji zaměřují strany kandidující v podzimních parlamentních volbách. Kampaň se začátkem školního roku nabývá na intenzitě, u řady kandidujících subjektů má centrální i regionální podobu. Regionální lídry často přijíždějí podpořit celostátní předsedové či předsedkyně jejich stran. Od velkých mítinků na náměstích už strany většinou upustily, některé nepočítají ani s velkými billboardy.

Vládní ANO má podle krajského manažera Michala Marka po kraji billboardy s premiérem Andrejem Babišem, na části billboardů je společně s krajskou jedničkou Ivanou Mádlovou. Babiš v pondělí třemi autogramiádami odstartoval sérii výjezdů krajských kandidátů po regionu. „Primárně prvních pět lídrů kandidátky bude každý pracovní den projíždět kraj, do konce kampaně pokryjeme všechna větší města a obce při klasických street mítincích a setkávání s občany. Dáváme lidem možnost ptát se našich kandidátů na náš program a na to, co je o volbách zajímá," uvedl Marek. Regionální část kampaně podle něj vynechává tištěné deníky, vyjde jen v jednom regionálním měsíčníku. Kandidáti i krajská organizace jsou také aktivní na sociálních sítích.

Další vládní stana ČSSD má po kraji billboardy a plakáty, voliči ale na nich uvidí jen hesla, nepočítá se zatím s tvářemi celostátních ani regionálních lídrů, řekl krajský manažer David Zrostlík. Lídr Robin Šín, další kandidáti i krajská organizace jsou aktivní na sociálních sítích, zejména na facebooku, kam doplňují články, komentáře a fotky ze setkání s voliči. Od příštího týdne se kandidáti budou účastnit také různých debat v mediích či kulatých diskusních stolů, pořádaných různými spolky, studentskými organizacemi či občanskými sdruženími. „Na posledních 14 dní před volbami je připravena kontaktní kampaň, průchozí mítinky ve větších městech, poslední týden budeme mít v Plzni volební stánek," dodal Zrostlík.

Koalice SPOLU podle regionálního volebního manažera z ODS Michala Šaška začala s kampaní už o prázdninách, kdy na náměstích či koupalištích promítala film a nabízela program pro děti. Tento týden odstartovala na náměstí v Plzni větším mítinkem s předsedy všech koaličních stran další část kampaně. „Sázíme na osobní kampaň, trojice regionálních lídrů bude objíždět kraj a setkávat se s občany, k nim se přidávají další kandidáti. Setkáváme se například s různými místními živnostníky," vysvětlil Šašek. Weby a sociální sítě plní krátká videa. Kromě centrálních billboardů s trojicí celostátních lídrů koalice se v kraji objeví velké reklamní kvádry s tvářemi krajských lídrů Martinem Baxou (ODS), Markem Ženíškem (TOP 09) a Václavem Šecem (KDU-ČSL).

Osobní setkání, tiskoviny i jarmarky

Billboardy, setkáními s občany, plakáty či regionální inzercí se propaguje v kraji také SPD. Na jeden den přijede 15. září volební kamion který v Plzni představí volební program a kandidáty, 18. srpna bude rovněž v Plzni Český jarmark s prodejem českých potravin od tuzemských farmářů, řekla krajská předsedkyně a volební lídr SPD Marie Pošarová. Strana také bude distribuovat tiskoviny, s voliči se setkává také u petičního stánku.

Na účast v diskusních televizních, rozhlasových ale i například studentských pořadech i na osobní kampaň se zaměří KSČM. Týden před volbami bude mít i tradiční volební stánek v Plzni, každý ze sedmi okresů si na svém území pořádá ve vytipovaných místech setkání s voliči, řekl lídr Jiří Valenta. „Billboardy už nemáme druhý rok žádné, billboard je symbol drahého politického snobství. Přešli jsme k vizualizaci například na lavičkách na zastávkách MHD v Plzni, v Plzni budou jezdit také tramvaje s naší reklamou, má to větší efekt než billboardy," řekl Valenta.

Lídři koalice Piráti a Starostové přešli z prázdninové části kampaně do podzimí. Regionální lídři Josef Bernard (STAN) a Daniel Kůs (Piráti) se zavázali, že každý nachodí pešky za voliči 250 kilometrů. Objeli už přes 110 i těch nejmenších obcí a vesnic, kde obcházeli s letáky a volebními materiály od domu k domu, chybí jim posledních pár kilometrů. „Někde se s našili lídry lidé bavili na zahradě přes plot, někde je pozvali na kávu, někde neměli zájem. Kraj projeli oba lídři křížem krážem," řekl manažer STAN Václav Cinádr. Kandidáti koalice také vyzvali, aby je obce, lidé či spolky zvali a mluvili s nimi o svých problémech. Kromě volebních novin kandidáti rozdali tisíce nanuků. Na zhruba polovině billboardů koalice v kraji jsou celostátní předsedové, na polovině regionální lídři. Koalice rozdala v kraji také asi 250 reklamních plachet na ploty. Od září se zaměří kandidáti na klasické předvolební akce ve větších městech kraje, poslední týden a půl před volbami bude mít koalice stánek v Plzni, na 2. října připravila větší program v Plzni, kde se na pódiu představí celostátní předsedové i většina regionálních kandidátů. Pro návštěvníky bude připravena úniková hra, debaty, koncerty, rozdávání nanuků či speciální autobus "švindlbus" upravený jako pojízdné muzeum korupčních skandálů současné vlády.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto ODS

Štítky volby, Plzeňský kraj, kampaň, politika, Plzeň, sociální síť, volby do Poslanecké sněmovny PČR, koalice, Andrej Babiš, Michal Marek, Starostové a nezávislí, ANO 2011

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Volební kampaň v Plzeňském kraji nabývá na síle, strany sázejí na osobní setkání  |  Politika  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.