Cenu Zlatého ledňáčka si z 35. filmového festivalu Finále Plzeň odváží snímky Kdyby radši hořelo, Jak jsem se stala partyzánkou, Máma má vždycky pravdu, TBH a Podezření. Návštěvníci měli možnost zhlédnout více než 100 projekcí. Festival měl na programu i řadu premiér i předpremiér.
Celkem 40 českých snímků soutěžilo o Zlatého ledňáčka v kategoriích: Celovečerní hraný či animovaný film, Dokument, Televizní a internetová tvorba – seriál, Televizní a internetová tvorba – film a minisérie a Nejlepší krátký studentský film. O vítězích rozhodovaly mezinárodní a studentské poroty. Na šest festivalových dní se Plzeň proměnila v centrum českého filmu s celou řadou hvězd. O zájmu veřejnosti o festival svědčí vyprodané projekce filmů Hranice lásky, Il Boemo, Světlonoc nebo Jan Žižka.
Cenu Zlatý ledňáček za nejlepší celovečerní hraný nebo animovaný film získal snímek Kdyby radši hořelo. V kategorii dokumentů zvítězil film Jak jsem se stala partyzánkou. Zlatý ledňáček za nejlepší televizní a internetový projekt v kategorii „seriálová tvorba“ patří snímku TBH. Poslední hlavní cenu za nejlepší televizní a internetový projekt v kategorii „film a minisérie“ získalo Podezření.
Festival Finále má mnoho let svoje festivalové centrum v Měšťanské besedě v Kopeckého sadech v Plzni, ale vybrané projekce se konají i v méně tradičních prostorech, jedno z letošních promítání se uskutečnilo v reaktorové hale společnosti Škoda JS, archivní snímky bylo možné vidět ve Studijní a vědecké knihovně Plzeňského kraje, část programu probíhala také v divadle Dialog.
„Už loni jsme zaznamenali změnu v nákupním chování návštěvníků a konzumentů kultury, kteří nechávají pořízení vstupenek na poslední chvíli. I proto jsme letos poprvé zavedli nákup vstupenek přes mobilní aplikaci, která zejména mladší generaci umožňuje snadnější a rychlejší přístup ke vstupenkám,” uvedla Eva Veruňková Košařová, ředitelka filmového festivalu Finále Plzeň. Finále Plzeň letos navštívilo více než 14 800 diváků, organizátoři zaznamenali vyšší zájem o festivalové akreditace, kterých se letos prodalo o 40 procent více než loni.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.