Správa železnic (SŽ) zprovozní 15. dubna v Plzni novou zastávku Plzeň-Slovany. Umožní lepší navázání železniční dopravy na trasy MHD v přilehlých zastávkách Částkova a Sušická a ke zvýšení obslužnosti veřejnou dopravou v této části Plzně. Nová zastávka vzniká v silně zalidněných částech Slovany a Lobzy a nahradí odlehlou stanici Plzeň-Koterov, kde dosud zastavovaly osobní vlaky jedoucí z Plzně do Horažďovic předměstí, tedy na hlavní železniční trati Plzeň - České Budějovice.
"Nová zastávka už dostává svoji podobu," uvedla mluvčí SŽ Radka Pistoriusová. Dvě 120 metrů dlouhá nástupiště s přístřešky, na každé straně trati jedno, vznikají mezi silničními mosty do Lobez a Božkova. Cestující z vlaku budou mít odtud kratší přestupní vzdálenost na MHD a regionální autobusy než z dosavadního nádraží Plzeň-Koterov. Přístup ze svahů ulic Lobezská a Sušická bude bezbariérový. Zastávka umožní rychlý přestup na nejvytíženější autobusovou linku 30, která objíždí většinu Plzně a vede také k Západočeské univerzitě a průmyslové zóně Borská pole, dále na autobus 29 a trolejbusovou linku 12.
Stavba zastávky je součástí aktuálně největší a nejdražší železniční stavby v Plzeňském kraji, což je kompletní přestavba trati mezi plzeňským hlavním vlakovým nádražím a Koterovem za 2,2 miliardy Kč. Dva a půl roku trvající modernizace čtyřkilometrového úseku je za polovinou a má skončit do poloviny roku 2023. Je předposlední akcí ze šesti staveb modernizace železničního uzlu Plzeň. Na budované páté etapě, která umožní zvýšení rychlosti vlaků z dnešních 100 na 120 kilometrů v hodině, se SŽ podílí 1,28 miliardy Kč, hlavně novými kolejemi, trakcí a zabezpečením, dalšími 870 miliony Kč Ředitelství silnic a dálnic, které staví tunel pro křížení trati s budoucím východním okruhem, tedy silnicí I/20. Více než 50 milionů dalo město na novou, více než 200metrovou ocelovou lávku v Koterově, kde stanice také prochází přestavbou.
Modernizace železničního uzlu Plzeň začala v roce 2011 a stála téměř devět miliard korun. Od příštího roku získá celý uzel parametry moderní evropské železnice. "Zbývá ještě poslední stavba, která řeší prostor seřazovacího nádraží v Doubravce," řekl hlavní inženýr stavby Martin Kraus ze SŽ.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.