Stále rostoucí počet vlaků v regionu potřebuje i odpovídající a moderní zázemí. Právě z tohoto důvodu vzniklo nové depo, které disponuje čtyřmi kolejemi o celkové délce 400 metrů a jehož součástí jsou také dílny pro opravy a údržbu drobných součástí vozidel. Provoz v moderní hale poběží nepřetržitě a zvládne opravovat až 20 hnacích jednotek denně.
„Nové moderní zázemí umožní například jednodušší manipulaci s vozidly bez nutnosti rozpojení ucelených souprav. To výrazně sníží časovou náročnost oprav a umožní vozidla vracet rychleji zpět do provozu. Hala je vybavena jeřábem s nosností pět tun a brzy přibydou i moderní montážní lávky na elektrický pohon, které umožní vertikální i horizontální pohyb pro bezpečný přístup k zařízení umístěnému na střechách vozidel. Součástí haly jsou i dílny pro opravy a údržbu drobných součástí železničních kolejových vozidel a soustružna,“ popisuje místopředseda představenstva Českých drah Michal Kraus.
Kromě RegioPanterů a RegioSharků bude v hale možné udržovat vozidla všech řad provozovaných Českými drahami. „V Plzeňském kraji už jezdí 24 jednotek RegioPanter a 17 souprav RegioShark a právě pro tato vozidla potřebujeme moderní zázemí pro jejich kvalitní a efektivní servis,“ vysvětlil Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu, při otevření nové haly.
V depu bude pracovat zhruba 30 zaměstnanců, kteří budou mít k dispozici moderně vybavenou halu. Půjde například o dotykové obrazovky, skrze které budu moci pracovníci nahlížet do výkresů opravovaných částí nebo rovnou objednávat náhradní díly.
Kromě jednotek RegioPanter a RegioShark se plzeňské středisko údržby ČD stará o 70 elektrických lokomotiv, 14 motorových lokomotiv, 18 motorových vozů a 185 osobních vozů.
„Uvedení nových jednotek RegioPanter pro náš kraj v průběhu loňského roku bylo velkou událostí, jsem proto velmi rád, že teď v Plzni vzniklo i nové zázemí pro údržbu těchto vlaků. Nová hala je nabitá moderní technikou a já myslím si, že o vlaky tu bude skvěle postaráno,“ doplnil náměstek hejtmana Plzeňského kraje pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN). Nová hala ale není v Plzni poslední investicí. Připravuje se i stavba nové celoročně využitelné myčky. Měla by být situována v blízkosti stávajícího areálu.
Projekt haly vyšel na 200 milionů korun. Na místě nově otevřeného depa stálo dříve kolejiště. Stavaři tu v rámci výstavby museli odstranit dvě drobné stavby, jež v minulosti sloužily jako zázemí obsluhy zauhlování parních lokomotiv. Ještě před samotným zahájením prací musel místo prohléídnout pyrotechnik, jelikož na konci druhé světové války bylo seřaďovací nádraží včetně depa cílem leteckých náletů spojeneckých vojsk.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.