Počasí dnes24 °C, zítra20 °C
Středa 15. května 2024  |  Svátek má Žofie
Bez reklam

Plzeňský kraj vybere do března provozovatele vlaků na Plzeňsku a v Českém lese

Nejpozději do konce března vybere Plzeňský kraj provozovatele vlaků na Plzeňsku a v Českém lese. O zajišťování regionální osobní dopravy v těchto dvou oblastech regionu projevilo zájem pět z 11 železničních dopravců, které kraj oslovil. V prosinci jim zaslal zadání. Cenové nabídky s modelem obsluhy oblastí musí uchazeči odevzdat do pondělí 7. února. Vítězný dopravce musí začít vozit cestující od prosince 2023.

„Protože by se už nestihla regulérní soutěž se vším všudy, tak postupujeme přímým zadáním, ale tak, abychom dali šanci co nejvíc uchazečům. Máme hotový vzorový model, dali jsme jim jízdní řády, počty cestujících na jednotlivých tratích i roky, kdy se tam má zavést zabezpečovací systém ETCS. Mají nám dodat jednu nabídku tak, jak jsme ji připravili my, tedy model, a pak mají volné pole k tomu, aby nám řekli, kde by se dalo ušetřit. Prostě děláme vše pro to to, aby cena byly pro nás co nejpřijatelnější," uvedl náměstek hejtmanky Pavel Čížek (STAN).

Nabídky musí zájemci předat do 7. února. „Až je vyhodnotíme, tak budeme pokračovat v jednání s některým z nich nebo s více uchazeči,“ řekl Čížek. Vyhodnocení by se podle něj mohlo podařit do konce února, ale může se stát, že se to mírně protáhne, protože kraj bude potřebovat ještě některé údaje doplnit. „Nejdéle do konce března bychom chtěli mít rozhodnuto,“ konstatoval.

Koncem roku 2023 končí kraji smlouvy v těchto oblastech, kde dnes jezdí České dráhy (ČD). „Samozřejmě se přihlásíme,“ řekl obchodní manažer oblastního centra ČD Vladimír Kostelný. Každý celek může obsluhovat jiný dopravce, ale i stejná firma.

Vítězná firma může využívat repasovaná vozidla, která pořídí rychleji než nová. V Českém lese najedou vlaky zhruba 470 tisíc kilometrů ročně, na Plzeňsku zhruba 1,1 milionu kilometrů. Celkem by tak měl nový dopravce nebo dopravci obsloužit asi čtvrtinu dopravního výkonu osobních vlaků, který kraj ročně objednává. V souboru Plzeňsko jsou tratě Planá - Tachov, Rokycany - Nezvěstice, Nýřany - Heřmanova Huť, Plzeň - Radnice, Plzeň - Bezdružice, Plzeň - Žihle a Klatovy - Železná Ruda. V celku Český les pak tratě Tachov - Domažlice a Poběžovice - Staňkov - Holýšov, kde dnes jezdí soupravy Regionova a motorové vozy řady 810 z 80. let minulého století.

Rada Plzeňského kraje loni v dubnu zrušila soutěže na obě tratě. Důvodem byla vysoká nabídková cena. Kraj se v té době obával poklesu daňových příjmů vinou koronavirové krize. Do obou tendrů se tehdy přihlásily jen ČD. Už loni v březnu podepsal kraj desetiletou smlouvu s českým dopravcem GW Train Regio, který bude od prosince 2023 zajišťovat deset let dopravu v Pošumaví.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto České dráhy

Štítky provozovatel vlaků, železnice, regionální osobní doprava, České dráhy, Pavel Čížek, náměstek hejtmanky pro dopravu, Plzeňský kraj, Český les, Plzeň, koronavirová krize, Tachov, Starostové a nezávislí, Rada Plzeňského kraje

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Plzeňský kraj vybere do března provozovatele vlaků na Plzeňsku a v Českém lese  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.