Správa železnic dokončila rekonstrukci stanice Pačejov na Klatovsku za 1,3 miliardy korun. Dvouapůlletou stavbu, která zahrnovala hlavně optimalizaci 4,6 kilometru trati i přestavbu stanice včetně zastávky Kovčín, završila oprava výpravní budovy za 37 milionů Kč. Projekt má zlepšit propustnost trati, bezpečnost i kulturu cestování.
Rychlíky z Plzně do Českých Budějovic teď mohou stanicí projíždět rychlostí až 100 kilometrů v hodině, před stavbou tam musely zpomalovat až na 65 km/h. „To přineslo zkrácení jízdních dob vlaků na důležité spojnici. Kromě stanice Pačejov se renovovaly části navazujících dvoukolejných úseků do Horažďovic předměstí a do Nepomuku," řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Modernizaci spolufinancuje evropský operační program Doprava.
„Trať na Nepomuk a Horažďovice je jedna z nejfrekventovanějších. Daří se nám tam navyšovat cestující také tím, že jim usnadňujeme přestupy. V Nepomuku a Blovicích jsme vedle nádraží nechali postavit terminál pro přestup z autobusu s dostatkem parkovacích míst," shrnul náměstek plzeňské hejtmanky Pavel Čížek (STAN). Terminál má vzniknout už letos i v Pačejově.
V modernizovaném úseku nechala Správa železnic opravit trakční vedení, čtyři mosty a postavila opěrnou zeď. Nevyhovující úrovňová nástupiště naradila novými s výškou zhruba půl metru nad kolejí, díky čemuž mohou cestující rovnou z nástupiště vejít do nízkopodlažního vlaku. K nástupišti chodí cestující novým podchodem, který vyzdobily děti z místní školy.
Objekt má novou střechu, okna, dveře, opravenou a zateplenou fasádu. Renovací prošel také interiér, kde Správa železnic opravila tři byty, čekárnu i toalety. „Cestujícím se zkvalitnilo a hlavně zrychlilo cestování. Doufám, že bude víc lidí cestovat vlakem a uvolní se silnice. Stejnou stavbu už provedla Správa železnic v Horažďovicích a Strakonicích a připravuje se rozšíření na dvojkolejnou trať z Nepomuku do Plzně," uvedl starosta Pačejova Jan Vavřička (Za rozvoj obce a regionu). Obnovu výpravní budovy se podle něj podařilo dohodnout s investorem nad plán.
Správa železnic loni zrenovovala 73 nádražních budov za více než dvě miliardy korun. V Plzeňském kraji ještě v Žihli, Sušici, Kolinci, Nýrsku, Blovicích a Horažďovicích. Právě dnes se naplno rozběhla rekonstrukce budovy hlavního nádraží v Plzni, která na 13 měsíců uzavřela spodní halu.
V Pačejově staví jen osobní a spěšné vlaky. Díky tomu, že v roce 2018 nasadily České dráhy na trať nové soupravy Regiopanter, začali obyvatelé podle starosty vlak více využívat. Trať z Plzně do Českých Budějovic byla postavena před 155 lety a Pačejov je jejím nejvyšším místem. „Všechno z Plzně k nám jede do vršku a do Budějovic zas z kopce," dodal starosta.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.