Plzeňská MHD má od září všechny autobusy nízkopodlažní, je jich víc než 120. Už nějakou dobu jsou nízkopodlažní všechny trolejbusy, tramvají je takových zatím přes 70 procent. Když městský dopravní podnik pořizuje nové tramvaje, jsou už také nízkopodlažní, takže výhledově budou plně nízkopodlažní všechny tři trakce.
Obnova vozového parku přináší kromě lepší přístupnosti pro cestující se sníženou pohyblivostí i vyšší komfort a bezpečnost, znamená urychlení nástupu a výstupu, což snižuje dobu přepravy, řekl dnes generální ředitel Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) Jiří Ptáček.
"Vyřazením posledního vozu Karosa B 931 jsme dosáhli dalšího milníku plzeňské MHD, a to kompletně bezbariérové autobusové flotily," řekl. Trolejbusová trakce je stoprocentně nízkopodlažní od loňského dubna.
PMDP letos zařadily do provozu 18 nových velkokapacitních autobusů SOLARIS Urbino, čtyři dvanáctimetrové autobusy SOR, sedm velkokapacitních trolejbusů 27 Tr s trakčními bateriemi a sedm tramvají EVO2. Do konce roku ještě pořídí dvě středněkapacitní tramvaje, dva dvanáctimetrové trolejbusy a čtyři dvanáctimetrové autobusy.
"Plzeňští cestující mají k dispozici jeden z nejmodernějších vozových parků MHD v ČR. Všechny nově pořizované vozy už jsou jen nízkopodlažní a splňují nejvyšší nároky na bezpečnost, kvalitu a ekologii provozu," uvedl šéf představenstva městské firmy Roman Zarzycký.
PMDP měly loni čistý zisk přes 90 milionů korun a obrat 1,5 miliardy Kč. Provozují 49 linek s délkou přes 585 kilometrů. Všechny trakce s 562 řidiči přepravily 115,5 milionu cestujících, předloni 110 milionů. Nejvíce převezly autobusy (41,7 milionu), o něco méně tramvaje a trolejbusy. Všechna vozidla najela 15,1 milionu kilometrů, meziročně o 2,5 procenta více. Firma měla 340 vozidel, meziročně o tři více, z toho 124 autobusů, 116 tramvají a 100 trolejbusů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.