Náročná oprava mostu na frekventované silnici II. třídy v Horšovském Týně si vyžádala uzavírku a nutné objízdné trasy. Od prosince je úsek opět oficiálně otevřený. Nový most vyšel Plzeňský kraj na 38 milionů korun. Kromě oprav samotného mostu byla součástí také obnova sochy a kříže, které k mostu přiléhají.
Most, který je vstupní branou do historického města z hlavního tahu Plzeň - Domažlice - Německo, byl od května zcela uzavřený, doprava musela jezdit po objízdných trasách. „Jsem si vědom, že omezení související s rekonstrukcí byla značná, ale věřím, že od teď most bude obyvatelům sloužit dlouho,“ uvedl náměstek hejtmanky pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN)
Původní most byl ve velmi špatném stavu a při opravě ho museli dělníci rozebrat. V létě odstranil jeřáb přes 100 let starou ocelovou konstrukci a nainstaloval na místo deset nosníků, kdy každý měřil 18 metrů a vážil 48 tun. Plošné založení mostních podpěr posílily kořenové mikropiloty. Na obou stranách mostu jsou také nové železobetonové římsy v šířce 2,55 metru s ocelovým zábradlím. Celý most o délce 37,5 metru je nyní širší a měří 6,5 metru, takže se na něm vyhnou i dva nákladní vozy.
„Tato stavba je jednou z 68, které Správa a údržba silnic Plzeňského kraje letos realizuje. Jedná se o stavby financované z krajského rozpočtu, z příspěvku Státního fondu dopravní infrastruktury či z evropských peněz,“ doplnil Čížek.
Most za necelých 38 milionů korun opravil Plzeňský kraj z vlastních prostředků a z příspěvku Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), který uhradil 85 procent nákladů. Rekonstrukce zahrnovala také odvodnění mostu a jeho napojení na terén. Na levém břehu je nově předlážděna část chodníku, upravené je také napojení na zábradlí a nábřežní zeď v Žižkově ulici. V návaznosti na rekonstrukci stavebníci překládali inženýrské sítě. Opravili také části objízdné trasy a drobné kulturní památky jako jsou socha a kříž v bezprostřední blízkosti mostu na levé břehu řekly.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.