Trať z Plzně přes Domažlice na státní hranici se sousedním Německem by měla být do osmi let dvojkolejná, elektrifikovaná a vybavená evropským traťovým a staničním zabezpečením ETCS. Uvedl to ministr dopravy Karel Havlíček (ANO) při návštěvě Plzně. Právě tato železní trať je po tragické nehodě u Milavčí opět velmi diskutovaná. Při železničním neštěstí, kdy se čelně srazily dva vlaky, zemřeli tři lidé.
Podle generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody přijde železniční rameno Plzeň - Domažlice - státní hranice na téměř 28 miliard korun. Ministr dopravy novinářům uvedl, že se dva týdny před vlakovým neštěstím dohodl s německým protějškem Andreasem Scheuerem, že Německo zmodernizuje trať od státní hranice do bavorského Schwandorfu.
„Němci o nedobrém stavu trati věděli. Faktem nicméně je to, že pro ně není tak prioritní a nejezdí tam ani tolik vlaků. Zhruba jde o 50 souprav denně. Čekali jsme na to, abychom se s nimi dohodli, což se stalo. Dojde nejen k tomu, co se plánovalo, tedy zdvojkolejnění a elektrifikace úseku Plzeň – Domažlice, ale zároveň dnes už dává smysl i dvoukolejná trať z Domažlic až ke stání hranici,“ vysvětlil Karel Havlíček.
Modernizace přinese rychlejší a bezpečnější cestu vlakem do Mnichova. Po dokončení modernizace by tam měly vlaky jezdit rychlostí 160 až 200 kilometrů v hodině. „Předpokládáme, že do roku 2029 by mohlo být všechno kompletně hotové. ETCS se bude dávat postupně. Vnímáme to jako důležitou trať, do které je třeba investovat,“ dodal ministr.
Před zahájením stavby je část z Plzně do Stoda. „Teď modernizujeme Prahu - Beroun, Plzeň - Domažlice byla domluvená a teď se dotáhne i Domažlice - hranice," shrnul Havlíček. Modernizace úseku Beroun - Plzeň je hotová. Správa železnic je investorem stavby. První ze tří staveb by měla začít v roce 2023. „Uvidíme ale, co všechno vyvolá čerstvá zpráva, že německá strana začne brát vážně rameno od Mnichova. Směry v rámci střední Evropy jsou více koncipované sever – jih. V současné době je železnice velice podporovaná Evropskou unií a věřím, že napojení na Německo bude i z této strany komfortnější," dodal Svoboda.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.