Příliš velkou hlavu si nedělají některé stavební firmy s oznamováním událostí a uzavírek s tím souvisejících, které pak v důsledku jejich činnosti značně zkomplikují provoz v ulicích Plzně. Naposledy se to stalo 15. června na silnici I. třídy z důvodu uzavírky ulice U Seřadiště, o které ovšem nikdo nevěděl. Desítky naštvaných řidičů osobní i veřejné dopravy čekaly desítky minut z kolonách. I na základě této nepříjemné události teď vedení města tvrdě vyžaduje po investorech a zhotovitelích, aby veřejnost i město o svých plánovaných uzavírkách včas a dostatečně informovali.
Uzavírka ulice U Seřadiště, kde se buduje nová lávka přes železniční trať i čtyřproudou silnici se stala pro mnohé motoristy v parném vedru doslova pastí. Řidiči přijíždějící do Plzně ve směru od Českých Budějovic a ti kteří na dálnici D5 ve směru od Prahy sjeli na Plzeň, potřebovali minimálně 40 minut na to, aby se popojížděním v koloně dostali na Slovanskou třídu. A odtud pokračovali v další koloně do centra. Na případ tehdy jako první upozornila právě Plzeňská Drbna. Událostí se zabývali i zastupitelé Plzně na svém posledním jednání.
„Velmi často se stává, že město vyhlásí termín uzavírky, oni si ho na stavbě změní a pak nás neinformují. Píšu stavitelům, že je povinností zhotovitele, aby širokou veřejnost informoval, nejlépe v mediích,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Michal Vozobule (TOP 09). „Nemusí to akceptovat krajský úřad, ale v tomto případě to akceptoval. Dal za povinnost zhotoviteli, aby informoval širokou veřejnost, aby se tak informace dostala k co nejširšímu počtu občanů. Prověřili jsme to, dotázal jsem se na kraji, jak zhotovitel splnil tu oznamovací povinnost. Vedoucí odboru dopravy krajského úřadu sdělil, že to zhotovitel v tomto případě nesplnil. Teď je to na nich, jestli povedou nějaké šetření,“ konstatoval náměstek Vozobule.
Zhotovitel měl pro uzavírky nějaké termíny, ale později přišla informace, že se budou měnit. „Zhotovitelé mají vysvětlit, proč dochází k posunům termínů. Oni nám to posílají jen na vědomí. Chceme informovat veřejnost dopředu, když ta data víme. Když se mění, zdůrazňujeme, že lidé by měli být o tom včas informováni. Je na investorovi a zhotoviteli, aby vysvětlil své jednání. Jedna věc jsou řidiči, ale kolabovala tam v těch kolonách i veřejná linková doprava, docházelo tam k desítkám minut zpoždění. Kumulovalo se pak množství automobilů ve městě. Selhal v tomto případě zhotovitel. Vyzvali jsme ho, aby to vysvětlili a dále, aby informoval řádně o tom, co se na té stavbě bude dále dělat,“ dodal Michal Vozobule.
Událost pořádně naštvala i primátora Plzně Martina Baxu (ODS), který zdůraznil, že to rozhodně nebyla ze strany různých zhotovitelů ojedinělá záležitost. Požaduje větší informovanost veřejnosti o dopravních stavbách na území Plzně. „My velmi pečlivě informuje o těch, kde jsme jako město investorem. V poslední době ale čím dál více čelíme nedostatku informací od mnoha investorů, kde není město zastoupeno. Občané pak svoji nespokojenost, nesouhlas a hněv logicky směřují na město. Neutěšená situace byla nedávno v souvislosti s dostavbou prvního silnice úseku I/20 kolem Boleveckého rybníku, což vyvolalo také velké problémy a spoustu lidí to hodně naštvalo,“ uvedl primátor Baxa.
Vedení města i dotčeného městského obvodu napsalo otevřený dopis krajskému vedení Ředitelství silnici a dálnic, za nedodržení termínu a nedokončení křižovatky Plaská a Studentská. „Někteří stavebníci velmi laxně přistupují k tomu, že mají informovat občany o tom co se děje. Bude těch uzavírek ve městě bohužel ještě hodně. Čeká nás během prázdnin náročná sezóna. Bude rekonstrukce tramvajové trati v úseku Plaská – Tachovská, dále pak sady Pětatřicátníků – Tylova, Folmavská…“ dodal primátor.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.