S výsledkem soutěže Plzeňského kraje na provoz vlaků v Pošumaví nesouhlasí České dráhy. Krajští radní vybrali 26. března pro tratě Horažďovice - Sušice - Klatovy a linii Domažlice - Klatovy českého železniční dopravce GW Train Regio, který tam má zajišťovat osobní dopravu od prosince 2023 po deset let.
ČD podaly proti rozhodnutí rozklad na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který byl zamítnut. ČD jsou stále přesvědčené o tom, ze postup kraje a ÚOHS v této věci byl nesprávný, řekla mluvčí státních drah Vanda Rajnochová. "ÚOHS se nezabýval podstatou naší argumentace a uplatníme proti tomu postup v souladu s právem," dodala bez dalšího vysvětlení.
Podle náměstka hejtmana pro dopravu Pavla Čížka (STAN) se podařilo kraji dohodnout s ústeckým dopravcem GW Train velmi dobrou cenu za kilometr. Smlouva bude uzavřená do prosince 2033. "GW Train Regio nabídl v elektronické aukci nejnižší nabídkovou cenu, 157,18 koruny za vlakokilometr, kterou dále dodatkem snížil ve prospěch kraje na 155,94 koruny," uvedl. Vítěze doporučila výběrová komise. Na trati zatím zajišťují provoz ČD, a to až do prosince 2022 s možností prodloužení o rok.
"Nový dopravce výrazně zkvalitní dopravu Plzeň - Sušice. Modernizované nízkopodlažní a klimatizované jednotky GW Train Regio budou navazovat v Horažďovicích na nové vlaky Regiopanter Českých drah," uvedl Čížek. V Klatovech navážou na nové Regiopantery, které vyjedou letos v prosinci, a v Domažlicích na moderní jednotky PESA. "Tím bude okruh uzavřen a cestující bude všude obsloužen vlaky na úrovni 21. století," řekl náměstek hejtmana.
Kraj vybírá ještě dopravce na deset let pro oblast Český les, tedy na tratě Poběžovice - Staňkov - Holýšov a Domažlice - Tachov. Ve veřejné soutěži hledá také dopravce na 15 let pro Plzeňsko, kde jde o nejvíce tratí, a to Plzeň - Žihle, Plzeň - Bezdružice, Planá - Tachov, Rokycany - Nezvěstice a Plzeň - Radnice. Na obě trati, o něž usiluje jediný uchazeč, už byla elektronická aukce a kraj dále jedná o ceně. U Pošumaví a Českého lesa nechce kraj nové soupravy, ale repasované. Vlaky pro Plzeňsko musí mít elektronický zabezpečovací systém ETCS.
GW Train už provozuje od roku 2016 v kraji dálkovou dopravu Plzeň - Most.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.