Právě teď začíná období, kdy se na silnice po zimní pauze opět vracejí milovníci jedné stopy. Odborníci ale upozorňují, že motorkáři mohou během zimy lehce vytratit své řidičské návyky. Je třeba začít pozvolna a opatrně. Riziko spočívá v tom, že silnice jsou studené, což způsobuje špatnou přilnavost pneumatik a stále na nich leží spousta nečistot, prachu i štěrku po zimních údržbách. Záchranáři v Plzeňském kraji už letos vyjížděli ke dvěma případům, kde mohli už jen konstatovat úmrtí.
Konec letošní března, šestapadesátiletý muž na skútru havaroval nedaleko od Rokycan. Z nezjištěných příčin sjel do příkopu, kde po nárazu utrpěl zraněný, kterým na místě podlehl. O tři dny později vyjížděli záchranáři na silnici I/20 u odbočky na Příšov. Sedmadvacetiletý řidič motocyklu Honda Hornet zde narazil do fekální cisterny tažené traktorem a zůstal pod ní zaklíněn, zatímco ho traktor táhl ještě asi zhruba pět metrů.
„Náš lékař musel bohužel po příjezdu k nehodě konstatovat exitus u jezdce na motocyklu,“ uvedla Andrea Divišová ze záchranné služby.
Další nehody naštěstí už tak tragicky nedopadly. U odbočky na Nevřeň havaroval řidič na skútru, který putoval do nemocnice s úrazem hlavy. „Teprve sedmnáctiletý mladík pak zavadil s motocyklem při předjíždění u Litohlav o odbočující vozidlo Audi a skončil v kotrmelcích na vozovce. Naštěstí utrpěl jen lehčí zranění, se kterým jej záchranáři transportovali do nemocnice. Podobobné štěstí měl i další motorkář, který dostal smyk v Tachově u benzinové pumpy směrem na Planou. I ten byl při vědomí a s lehčím zraněním převezen na chirurgickou ambulanci,“ uvádí další příklady Vítězslav Sladký z plzeňské záchranky.
Nejen motorkáři, ale i řidiči automobilů by měli být při řízení empatičtí neboť po zimní přestávce se na silnících opět objevuje zvýšený počet motocyklistů. Zvlášť by měli dávat pozor, když se připojují na hlavní silnici nebo odbočují vlevo, aby motocyklisty nepřehlédli!
„V porovnání s ostatními řidiči je u motocyklistů častější příčina nehod kvůli vysoké rychlosti a nepřizpůsobení jízdy, dále také kvůli riskantnímu předjíždění, vědomému nerespektování pravidel silničního provozu nebo kvůli reakci v panice. Při zranění motocyklistů potom nejčastěji dochází k poranění hlavy nebo dolních a horních končetin,“ vysvětluje vedoucí oddělení BESIP ministerstva dopravy Tomáš Neřold.
V roce 2020 při dopravních nehodách na pozemních komunikacích v České republice zahynulo 61 motocyklistů, 401 jich bylo zraněno těžce a 2 204 lehce. Počet nehod s účastí motocyklistů se dlouhodobě drží nad hranicí 3 000 nehod za rok. Oproti roku 2019 došlo k poklesu nehod s účastí motocyklistů o šest procent. Bylo také evidováno o 14 usmrcených motocyklistů méně a o 12 těžce zraněných motocyklistů méně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.