Řidičům v Plzni se 10. července otevře nový most přes železniční trať na Domažlické ulici. Estakáda, tedy silnice na pilířích, je spolu s kruhovou křižovatkou součástí 1,1 km dlouhé přeložky silnice I/26 do Domažlic a Německa. Jde o nejnáročnější část třetí etapy oprav železničního uzlu v Plzni, která stála 1,1 miliardy Kč a je jednou z největších železničních staveb v zemi. Novinářům to dnes řekl Pavel Brůžek z firmy Swietelsky stavební.
Přeložka začíná u bývalé sokolovny, kde vznikl nový kruhový objezd, z něhož se bude vyjíždět na estakádu a nově do areálu strojíren Škoda. Má dva pruhy, k nimž lze v budoucnu přidat další dva. Zanikne tak desítky let kritizovaný nebezpečný železniční přejezd na Domažlické ulici, který komplikoval železniční i automobilovou dopravu. Stavba také umožní elektrifikaci hlavní tratě z Plzně do Mnichova. Ještě v červenci se otevře přeložka části domažlické trati, na níž vznikne bezbariérová železniční zastávka Plzeň-Skvrňany.
Nová estakáda umožní mimoúrovňové křížení domažlické a chebské trati s vozovkou. Podle Václava Šťastného ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) podobné vedení silnice nad tratí v Plzeňském kraji nikde není.
Zhruba 2,5kilometrový železniční úsek je posledním neopraveným na chebské trati a na domažlické bude předcházet modernizaci koridoru Plzeň - Domažlice - státní hranice a dále na Mnichov. Vlaky od Domažlic i Chebu musely dosud při vjezdu do Plzně zpomalovat až na 40 km/h, přitom povolená rychlost na modernizované chebské trati je 110 km/h a na opraveném hlavním nádraží 80 km/h. Po opravě zastaralého skvrňanského úseku se tam bude jezdit až 100 km/h.
U zastávky Plzeň-Skvrňany vznikla nová jednokolejná železniční trať na Domažlice a dvojkolejná na Cheb. Nejnáročnější byla přestavba přesmyku, kde se v jednom místě ve třech výškových úrovních rekonstruovaly tři tratě a tři mosty bez přerušení provozu během většiny prací.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.