Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo stavbu důležité komunikace na okraji Plzně téměř za 262 milionů korun s DPH. Včetně výkupů pozemků a dalších přípravných prací přijde na 340 milionů Kč. Jde o 1,65 kilometru dlouhou silnici Třemošenský rybník - Orlík na frekventovaném tranzitním tahu I/27 na Most a Teplice. Řidičům by se měla otevřít 15. října 2020, řekl dnes v Plzni ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).
Stavba, na niž dá EU 65 procent nákladů, rozšíří současný dvoupruhový úsek silnice mezi čtyřpruhovou městskou komunikací na konci Plzně a novým obchvatem obce Třemošná, řekl ředitel plzeňské oblasti ŘSD Zdeněk Kuťák. Podle generálního ředitele ŘSD Pavola Kováčika bylo v problematickém místě hodně nehod. "Směrovým oddělením provozu se odstraní jedno z největších rizik - střet protijedoucích vozidel," uvedl.
Plzeň zaplatí 130 metrů dlouhou betonovou lávku za 25 milionů Kč, která překlene novou silnici i současnou železnici. Podle primátora Martina Baxy (ODS) povede od hospody u Kamenného rybníka k arboretu Sofronka a Seneckému rybníku, kde dosud pěší i cyklisté přecházejí a přejíždějí frekventovanou silnici a následně trať, kde není vyznačený přejezd. Podle náměstka primátora Michala Vozobuleho (TOP 09) začne stavba lávky v příštích dnech, zprůjezdněna má být do roka. Cyklisté a pěší mohou po překonání lávky po stezkách zamířit na Třemošnou nebo na druhé straně silnice v opačném směru do centra Plzně. Město zaplatí osvětlení podél cesty od železniční zastávky Plzeň-Bolevec směrem k lávce. Železniční přejezd bude zrušen.
Silnice Group Praha a slovenský Váhostav už začaly stavět na průseku lesa dva nové pruhy, tedy levou část silnice ve směru od Plzně. Po jejím dokončení tam převedou dopravu a odbagrují dvouproudou silnici, kterou rozšíří a upraví, aby byla bezpečnější. "Není to tedy tak, že se využije stávající dvoupruh a k němu se přistaví dvoupruh nový," uvedl náměstek ŘSD Plzeň Miroslav Blabol.
"Nová silnice se bude stavět za plného obousměrného silničního provozu," uvedl Petr Živnůstka ze Silnic Group. Stavba bude rozdělena do pěti etap, jejich součástí budou částečná omezení jízdy v určitých úsecích.
ŘSD připravuje směrem na Most a Teplice ještě tři obchvaty, hlavně Kaznějova a Plas, jejichž stavby by měly začít v roce 2023 až 2024. "Plasy mají od března pravomocné územní rozhodnutí. Teď jsme dopracovali projekt na podrobný geotechnický průzkum a nyní na něj probíhá výběrové řízení," řekl Blabol. Průzkum by měl skončit na konci roku a v květnu 2020 bude vyhodnocený. Pak ŘSD zadá dokumentaci pro stavební povolení, která bude hotová do konce příštího roku, a poté se rozběhne příprava. V roce 2022 se vybere dodavatel stavby. V Kaznějově se teď odehrává územní řízení, má být zhruba o prázdninách projednané. Složitější na výkupy pozemků budou Plasy, kde půjde o stavbu za téměř miliardu. Necelou polovinu by měl stát obchvat Kaznějova, kde bude podle ŘSD výrazně jednodušší majetkoprávní příprava.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.