pondělí 6. července 2020 Státní svátek - Mistr Jan Hus

Práce na stavbě 1,4 km dlouhého úseku východního okruhu u Boleváku běží naplno

Naplno už běží práce na stavbě nové čtyřproudé komunikace, která vzniká u Boleváku mezi ulicemi Studentská a Jateční. Jde o první část budovaného východního okruhu Plzně.

„Tento úsek dlouhý asi 1,4 kilometru uleví dopravě v okolí Velkého Boleveckého rybníka a zlepší propojení Doubravky a Severního Předměstí,“ uvedl Michal Vozobule (TOP09), náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí. Rozpočet pouze na stavební činnost je 500 milionů korun. Stavbu financuje společně město Plzeň, Plzeňský kraj a ŘSD s využitím dalších peněz z evropských fondů.

„V současné době pracujeme prakticky na celé stavbě. Odtěžil se hluboký zářez v místě bývalého kamenolomu i v blízkosti budoucí okružní křižovatky, provedly se dále hrubé terénní úpravy na celé trase stavby. Budujeme kanalizace, realizujeme překládky inženýrských sítí, protlaky pod železnicí a pod křižovatkami,“ uvedl Vlastislav Šlajs, asistent správce stavby, kterým je Ředitelství silnic a dálnic. Zároveň s těmito pracemi se buduje nový železniční most na trati Plzeň – Žatec. Jeho pilíř bude uprostřed nově budované okružní křižovatky pod Bílou Horou. Starý železniční most byl sňat začátkem května. Kvůli výstavbě mostu je na zmiňované železniční trati výluka do 11. září.

„Budujeme také nový železniční most vlečky k Feroně a musíme provést i překládku inženýrských sítí mezi stávajícím kruhovým objezdem pod Bílou Horou a tím nově budovaným,“ podotkl Vlastislav Šlajs. První část východního okruhu by měla být uvedena do provozu v srpnu příštího roku. Po zprovoznění zmiňovaného kruhového objezdu bude zrušena slepá ulice Na Roudné, což se předpokládá už příští rok na jaře.

Nyní budovaná část odvede dopravu z břehu Boleveckého rybníka, největší rekreační oblasti Plzně. "Tato etapa je z nyní budovaného úseku nejsložitější a rozhodující zejména kvůli velice krátkému termínu na výluku železniční trati a z toho vyplývající lhůty výstavby křižovatkového uzlu," uvedl regionální šéf ŘSD Zdeněk Kuťák.

„Celý východní okruh bude dlouhý sedm kilometrů. Propojí dálniční přivaděč v Černicích, povede údolím Úslavy, kolem Jateční ulice až k výpadovce na Karlovy Vary. Hotov by měl být po roce 2030,“ doplnil Michal Vozobule. 

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo0 čtenářů

Autoři | Foto Milan Říský

Štítky východní okruh, dopravní stavba, ŘSD, most, silnice, Michal Vozobule

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.