Dnes, 17:01
Přechody pro chodce, piktogramy na stezkách i varovné symboly na komunikacích prochází potřebnou obnovou. Správa veřejného statku města Plzně dokončila první etapu obnovy vodorovného dopravního značení. Práce lze provádět jen pět až šest měsíců v roce v závislosti na počasí. S pracemi se proto bude opět pokračovat v příštím roce.
Plzeň tyto práce poprvé zajišťovala vlastními silami. Do loňského roku je zadávala externím firmám. „Pro obnovu vodorovného značení zakoupilo město v roce 2024 potřebnou techniku i vozidlo. Tým techniků Správy veřejného statku města Plzně (SVSMP) tak mohl letos již od května provádět obnovu značení na stezkách i na přechodech a v komunikacích. Prioritu přitom měly přechody u základních škol a značení na páteřních stezkách, kde je společný pohyb pěších a cyklistů,“ popsal Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
Pro představu - na obnovu jednoho tři metry širokého přechodu pro chodce přes komunikaci běžné šíře sedm až sedm a půl metru je přitom potřeba přibližně 30 kilogramů bílého strukturplastu a tři až čtyři hodiny práce týmu techniků.
„Plán prací na letošní rok jsme zvládli rychleji, než jsme očekávali. Náš tým udělal asi o třetinu více práce, než kdybychom práci zadávali externím firmám. Již počátkem října jsme tak rozpočet na tyto práce vyčerpali. Pokud budeme mít v rozpočtu na rok 2026 prostředků více, může obnova probíhat rychleji,“ uvedla technická náměstkyně SVSMP Andrea Fojtíková.
S údržbou vodorovného dopravního značení začali technici na stezkách v centru města, poté pokračovali na území prvního, druhého a třetího městského obvodu. Nový nástřik dostaly piktogramy kola a chodce spolu se směrovými šipkami a výstražnými trojúhelníky, dále také zebry na přechodech pro chodce u základních, středních i mateřských škol.
„Pro realizace vodorovného dopravního značení musejí být vhodné klimatické podmínky, tedy hlavně sucho a teplo. Přitom nejde pouze o venkovní teplotu, ale důležitá je také teplota povrchu komunikace, aby hmoty důkladně přilnuly k povrchu a vytvrdly. Letos jsme ale kromě obnovy vodorovného značení realizovali i to nově stanovené. To představovalo asi třetinu objemu těchto prací,“ řekl vedoucí Úseku technických činností SVSMP Plzně Viktor Valenta.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám