Lemova lávka v plzeňském Hradišti překlenula Úhlavu v roce 2004, od té doby neprošla žádnou výraznější opravou. Provoz se na lávce zvýšil poté, co na ni v roce 2020 navázala nově upravená polní cesta do Radobyčic. Z téměř neprůjezdné polní cesty pro kola se totiž stala stezka s asfaltovým povrchem a před Radobyčicemi se šotolinovým povrchem. Nyní je lávka po rekonstrukci opět průjezdná. Lidé na ni nemohli od 1. srpna.
Lávka je součástí sítě plzeňských greenways, konkrétně greenway Úhlava. „Lávka leží na oblíbené greenway trase podél Úhlavy, kterou hlavně v létě využívá hodně cyklistů ale i pěších. Letos jsme otevřeli nový úsek s lávkou přes rokli V Lahošti, který na úsek s opravenou lávkou z Radobyčic do Hradiště navazuje. Podpořili jsme také vybudování cyklopodjezdu pod dálnicí u Útušic, které je důležité pro pokračování greenway Úhlava z Plzně proti proudu řeky do Přeštic. Věřím, že všechny tyto kroky zvýší provoz na celé trase,“ uvedl náměstek primátora Aleš Tolar (STAN).
Oprava město přišla na necelých sedm milionů korun. Konstrukce lávky dostala novou protikorozní ochranu, byla vyměněna celá pochozí izolace a zkontrolovány všechny spoje a místa, k nimž se údržba běžně nedostane.
„Provedli jsme také kompletní sanaci opěr a pilíře lávky se sjednocujícím ochranným nátěrem a opravili odvodnění lávky. Těmito opravami dojde k prodloužení životnosti lávky a jejímu bezproblémovému užívání na další roky jen s pravidelnou údržbou,“ popsal Václav Šašek ze Správy veřejného statku města Plzně. Šašek má na starosti opravy a údržbu mostů a lávek v majetku města.
Výběrové řízení na zhotovitele muselo město opakovat, v prvním kole nikdo nepřihlásil. Oprava se tudíž oproti původnímu plánu zpozdila. „Některé práce je také nutné provádět za klimaticky vhodných podmínek, které na podzim ne vždy máme,“ uvedla technická náměstkyně Správy veřejného statku města Plzně Andrea Fojtíková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.