Plzeň dokončila půl roku trvající opravu tramvajové trati v centru města. Za 77 milionů korun opravila 210 metrů dlouhý pás kolejí od ulice Bedřicha Smetany přes náměstí Republiky, Zbrojnickou ulici, Šafaříkovy sady až k lokalitě U Zvonu. Po trati ve čtvrtek ráno projela zkušební tramvaj, od soboty se tam vrátí plný tramvajový provoz. Kompletně hotovo ale ještě není, chybí například dodělat chodníky. Bez omezení by vše mělo být 11. listopadu.
Ve čtvrtek město slavnostně představilo opravenou tramvajovou trať v centru města. Stále se tam ale pohybuje technika a dělníci. Úsek Zbrojnické ulice směrem do Šafaříkových sadů stále připomíná spíše staveniště. Podél neexistujícího chodníku jsou zábrany a nejeden chodec zmateně pobíhá sem a tam. Ještě včera tam v odpoledních hodinách dokonce zasahovala i záchranka, nemohla ale projet.
Celá akce byla nicméně velmi náročná. Téměř polovinu nákladů spolkla rekonstrukce kanalizace, vodovodu, plynu a přípojek ve Zbrojnické ulici. Nové jsou povrchy silnic, osvětlení i chodníky, se kterými se ale stále ještě finišuje.
„Termín byl úmyslně stanoven tak, aby práce neovlivnily nejvýznamnější společenské akce, které se na náměstí dějí, a vše se stihlo během 180 dnů v mezidobí mezi květnovými slavnostmi a zahájením adventu,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar (STAN). Dopravní podnik podle něj zvládl obousměrné vedení tramvajových linek na protilehlé straně náměstí s provizorní zastávkou v Solní ulici. Nový úsek na náměstí a ve Zbrojnické je v modernějším provedení, které sníží hlučnost a vibrace a prodlouží životnost.
Oprava probíhala v místech, kam zasahují chodby Plzeňského historického podzemí, což práce ztěžovalo. Právě v prostoru pod kolejemi se totiž nejvíce pracovalo. „Ve Zbrojnické dříve docházelo často k poruchám na vodovodním a plynovém potrubí, které si vynucovaly výkopy nutné pro opravu. Každý takový výkop narušuje stabilitu uložení tramvajové tratě. Společnou investicí města s vodárnou, ke které se přidal i správce plynových rozvodů, se tak podobným problémům předejde,“ dodal Michal Ťoupal z Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně. „Jsem rád, že skončila rekonstrukce, která byla náročná pro všechny Plzeňany. Opravy jsou bohužel nezbytné, ani já nejsem vždy spokojen s rychlostí prací, ale v rámci zákonných možností děláme, co můžeme. Všem občanům, cestujícím i podnikatelům děkuji za trpělivost,“ doplnil plzeňský primátor Roman Zarzycký (ANO).
Od soboty bude obnoven plný provoz linky číslo 1 z Bolevce na Mikulášské náměstí a od pondělí linky číslo 2 ze Skvrňan na Slovany. „Tramvaje linky číslo 1 budou od tohoto dne v provozu v trase Bolevec - Mikulášské náměstí a zpět. Tramvaje linky číslo 2 budou v provozu od 11. listopadu v trase Skvrňany - Mikulášské náměstí - Slovany - Světovar - radnice Slovany," upřesnila mluvčí města Eva Barborková. Kvůli uzavírce Koterovské ulice na Slovanech, kde se také opravuje tramvajová trať, není zajištěna doprava v úseku U Duhy - náměstí Generála Píky. „Výluka v Koterovské nadále pokračuje. Příští týden už se tam vrátí automobily," dodal Tolar. Tramvaje by tam měly začít jezdit na začátku prosince, až bude hotový tramvajový oblouk do Sladkovského ulice.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.