Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚS) má připravenou techniku i posypy na zimní údržbu. Nonstop dispečink bude fungovat od 1. listopadu do 31. března. Náklady minulé zimy činily 267 milionů korun, letos se počítá zhruba se stejnou částkou. SÚS obsluhuje 4601 km krajských komunikací II. a III. třídy, 964 mostů a do roku 2025 ještě 418 km silnic I. třídy.
Silničáři mají ve skladech přes 25 000 tun soli a necelých 15 000 tun kamenné drti. "Aktuální stavy zásob jsou v maximální výši kapacity. Ceny soli mírně klesly, na nové ceny kameniva čekáme v rámci soutěže na rok 2025," informoval provozní ředitel krajské SÚS Radek Šíma.
SÚS pro letošní zimu počítá včetně záloh se 123 sypači, 51 traktory, 47 nakladači a 15 manipulátory, a bude tak mít mírně více techniky než v minulých letech. "K tomu máme přes 70 zasmluvněných traktorů s radlicí, většinou jde o soukromé zemědělce, na výpomoc v kalamitních stavech po celém území kraje," řekl ředitel. Krajská správa silnic letos nakoupila novou techniku za 65 milionů korun, zhruba za stejnou sumu jako loni. Jde hlavně o tři nové osmnáctitunové sypače, kontejnerový nákladní automobil s nosností 12 tun, čtyři dodávky Iveco na kontroly silnic a pneumatikový válec. "Dále například teleskopický manipulátor, traktorový nosič nářadí s mezinápravovou a podsvodidlovou sekačkou, horský malotraktor, rádiem řízenou pásovou sekačku na svahy a podvalníky na převozy techniky," uvedl.
V nepřetržité pohotovosti bude zhruba 350 řidičů a 50 dispečerů. "V současné době máme okruhy personálně zabezpečené, mírný podstav je na střediscích Vochov a Stod (obě na Plzeňsku)," uvedl Šíma.
Pondělí, 13. května 2024, 16:01
Čtyři nové nákladní vozy, které budou silničáři používat díky vyměnitelným nástavbám při letní i zimní údržbě krajských silnic, převzala Správa a údržba silnic Plzeňského kraje (SÚSPK). Pořízení tří vozů značky Mercedes a jedné Tatry vyšlo na celkem...
Kraj je rozdělený na 102 okruhů. Na každý připadá jedno nákladní vozidlo nebo traktor a tříčlenná posádka pro nepřetržitý provoz. Z toho čtyři pětiny úseků ošetřuje SÚS chemickým posypem, zbytek drtí a jeden na Rokycansku pluhuje. Nejdelší okruh je na jihu Plzeňska ve středisku Dvorec. "Jde o inertní okruh s délkou přes 187 kilometrů včetně přejezdových 40 kilometrů, který sypač jede šest hodin a 14 minut," doplnil ředitel. Nejnáročnější na údržbu je Klatovsko, kde je ve vyšších polohách 1066 km silnic. Nejméně silnic je v Plzni, a to 143 km.
Neudržovaných úseků bude v nadcházející zimě podle nařízení kraje 140 kilometrů, a to hlavně na silnicích III. třídy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.